Tarımda sürdürülebilirliği ve verimliliği odağına alarak çiftçileri geleceğe hazırlama bilinciyle çalıştıklarını söyleyen TürkTraktör Genel Müdürü Aykut Özüner “TürkTraktör olarak güçlü olduğu kadar esnek üretim kapasitemizle Türk çiftçisine her zaman en iyisini sunmaya çalışıyoruz. Bu doğrultuda 1 milyonuncu traktörün üretilmesiyle, gurur dolu hikayemizde yeni bir sayfa açıyoruz” şeklinde konuştu.

ÖNEMLİ BİR KİLOMETRE TAŞI

Özüner, 1 milyon traktör üretmenin anlamını şu şekilde açıkladı; “Bugün traktör pazarında tüm dünyada yıllık üretim adetleri 1.6 milyon seviyesinde ve Türkiye’de halihazırda kullanılan traktör parkı 1.3 milyon civarındadır. Bu göstergeler, TürkTraktör olarak 1 milyoncu üretim adedine ulaşmanın ne kadar önemli bir kilometre taşı olduğunu daha iyi ifade etmektedir. 1 milyonuncu traktörü üretmiş olmaktan büyük bir gurur ve mutluluk duyuyoruz. Şirket tarihimiz boyunca bu noktaya gelmemize vesile olan eski ve yeni tüm çalışanlarımıza, bayilerimize, yetkili servislerimize, tedarikçilerimize ve hissedarlarımıza bu gururu armağan ediyoruz.”

1954 senesinde Türkiye’nin otomotiv sektöründeki ilk üretici kuruluşu olarak faaliyetlerine başlayan TürkTraktör, ilk traktörünün üretimini 1955 yılında gerçekleştirildi. Şirketin 500 bininci traktörü ise 2007 senesinde banttan indirildi. 

POLAT MAKİNA’DAN 1 MİLYON EURO’YU AŞKIN YATIRIM POLAT MAKİNA’DAN 1 MİLYON EURO’YU AŞKIN YATIRIM

2021 senesinde Türkiye traktör üretiminin yüzde 67’sini ve ihracatının ise yüzde 88’ini tek başına karşılayan TürkTraktör, traktör pazarının da son 15 senedir aralıksız lideri olmayı sürdürüyor

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE GELECEK VİZYONU

1 milyonuncu traktörünü üreterek önemli bir aşama kaydeden TürkTraktör’de sürdürülebilirlik çalışmaları da odak noktası olmayı sürdürüyor. TürkTraktör için sürdürülebilirliğin stratejik öncelikleri arasında olduğuna dikkat çeken Özüner, iklim değişimi ve pandemi sürecinin sürdürülebilir geleceğin bir tercihten öte bir mecburiyet olduğunu yeniden gözler önüne serdiğini dile getirirken ‘’Stratejik önemi ve değeri her geçen gün çok daha iyi anlaşılan tarım sektörünün kilit oyuncularından biri olarak, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak, öncelikli amaçlarımızdan biri. Modern tarıma yön veren köklü bir kurum olarak beş maddeden oluşan Tarımın Geleceği Vizyonu’nu hazırladık. Bu kapsamda tarımda teknoloji kullanımının yaygınlaşması için yaptığımız çalışmaları hızlandırmayı, çevre ve iklim değişikliği ile ilgili Türk çiftçisinin algısını güçlendirmek için projeler yürütmeyi, üretimde verimlilik artışı sağlayacak tarım ekipmanlarının geliştirilmesi için Ar-Ge çalışmalarına hız vermeyi, doğanın ve Türk tarımının korunması adına inisiyatiflerimizi genişletmeyi ve toplumda sürdürülebilir tarım konusunda farkındalık çalışmaları gerçekleştirmeyi taahhüt ediyoruz” şeklinde konuştu


TARIMI DÖNÜŞTÜRÜP GELECEĞE HAZIRLAMAK

Tarımdaki dönüşümün, mekanizasyon ve dijitalleşmeyle gerçekleşeceğini söyleyen Özüner, 

“Türkiye’nin ve dünyanın her yerine yayılmış, bugüne kadar ürettiğimiz 1 milyonu aşan traktörümüz ile sadece dün ve bugün değil gelecekte de tarımın, Türkiye’nin en büyük değeri olması için var gücümüzle çalışıyoruz. TürkTraktör olarak, şeklinde konuştu.

TÜM ZAMANLARIN REKORU KIRILDI

Pandemi etkisi altında belirsizliklerle geçen 2021 senesinde 1 milyonuncu traktörünü üreterek büyük bir başarıya damgasını vuran TürkTraktör, aynı zamanda finansal anlamda da seneyi rekorlarla noktaladı. Yapılan basın toplantısında, şirketin 2021 senesi finansal verilerine dair bilgi aktaran TürkTraktör Genel Müdürü Aykut Özüner “Dünyanın 4. büyük traktör pazarı olan Türkiye’de, TürkTraktör olarak liderliğimizi 2021 yılında da sürdürdük. Son 35 yılda toplamda 23 kez pazar lideri olduk, son 15 yıldır ise bu liderliğimiz kesintisiz olarak devam ediyor. New Holland markamız pazardaki liderliğini sürdürürken, Case IH markamız pazarda 2. sıraya yükselme başarısını gösterdi. Traktör üretimimizi 2021'de yüzde 41 artırarak tarihimizdeki en yüksek üretim adedi olan 48 bin 560'a ulaştık. Ayrıca ihracatımızı 2021’de yüzde 29 artırarak, 16 bin 176 adede çıkarttık ve böylece yeni bir rekora daha imza atmış olduk. Toplam satış adedimizi yüzde 40 artırırken, ciromuzu da 11 milyar 644 milyon TL’ye yükselttik. Faaliyet kâr marjı ve FAVÖK marjı ise sırası ile yüzde 13,5 ve yüzde 14,9 oldu. Tüm bu sonuçlarla birlikte, 2021’i 1 milyar 322 milyon TL net kârla tamamladık.” dedi.