Bu durum makina satın alacak müşteri için bir avantaj gibi gözükse de fayda bölü maliyeti hesaplamak o kadar da kolay olmuyor.
Fiyatı, performansı, makina üzerinde kullanılan aksamların kalitesine ve hatta satış sonrası hizmetlerine kadar değerlendirmeniz gereken konular var.

Makina satmak da kolay değil!

Rekabetin her geçen gün daha da zorlaştığı makina sektöründe ‘karlı’` satış yapmak da kolay olmuyor.
Müşteri, satın alma öncesi yaptığı alternatif firma görüşmelerinden edindiği bilgiler ışığında hayalinde mükemmel bir makina tasarlıyor.
Şöyle ki; a firmasının kullandığı aksamların kullanılmasını, b firmasının hızında iş yapmasını ama c firmasının fiyatını aşmamasını bekliyor.
Tabi ki bu koşullarda da ‘karlı’ makina satmak hiç kolay olmuyor.

Sürekli iletişim çok faydalı oluyor

Endüstriyel bir ürünü hem satın almak hem de satmak için en iyi yol sürekli iletişimden geçiyor.
Ne yazık ki çoğu satın alma kararları hep acil durumlarda veriliyor.
Bunun için de satın alma sürecine yeterli zaman ayrılamıyor ve aceleye getiriliyor.
Oysa yapılması gereken ‘satın alma süreci başlamadan’ ürün hakkında bilgi toplamak.
Bu da en iyi sektörel yayınlarla mümkün. Ürün tanıtım sayfaları, reklam sayfaları, makaleler…
Sektörel yayınları okuma alışkanlığımız ne kadar gelişirse, satın alma sürecimiz de o oranda kolaylaşıyor.
Bu noktada bir küçük tanıtım yapmama izin verin lütfen!
ST Dergilerinin (Sektörel Tanıtım Dergileri) aboneliği ücretsiz. 10 adet ST Dergilerinden işinizle ilgili olanları seçebilir ve ücretsiz abone olabilirsiniz.
Benim bildiğim endüstride aboneliği ücretsiz olan tek yayın ST Dergileri…
Diğer yayıncı arkadaşlar darılmasın! “Benim yayınımın aboneliği de ücretsiz” diyen varsa bildirsin lütfen. O yayınları da bu köşede yazarım.
Saygılarımla.