Yaz aylarının ardından başlayan fuarlar dönemiyle reel sektörde gözle görülür rahatlamalar yaşanacağı kanaatindeyim.
Aslında fuarların yeni iş bağlantıları sağlama konusunda eskisi kadar faydalı olmadığı ortada.
Çünkü acil ihtiyaç olan ürünlere ulaşma konusunda internet daha fazla çözüm sunuyor.
Ancak, firmaların ‘tanınırlık oranını artırma, güvenilen ve buna bağlı olarak tercih edilen firma’ olabilmek amacıyla fuarlarda yer almasını oldukça önemli buluyorum.
Tabi, ne kadar bedel harcayarak, ne kadar firmaya ulaştığının iyi hesaplanması koşuluyla! Yani, fayda bölü maliyet…

Şimdi iş yapma zamanı

Fuar, kongre, seminer ve bayi toplantıları gibi toplu iş organizasyonlarının pazarlama ve satış imkanları sağlamasının dışında başka yararlarının da olduğunu düşünüyorum. O da işin sosyal boyutu.
Firmalar arasında bilgi alışverişi, yenilikler, temeli daha önceden atılmış olan iş görüşmelerinin neticelendirilmesi, “ben de yapabilirim!” cesaretleri ve yeni fikirler…
Hepsi de bu tip organizasyonların sonucunda ortaya çıkan şeyler.
Evet, şimdi oturma değil iş yapma zamanı!
Bunun için koşullar uygun ama bir şartla!
Herkes sadece satışa odaklanmasın! Kendi ürününü satmak kadar, daha iyisini yapabilmek için işine yatırım yapmak da önemli.
Kendi ürününü satmaya çalışırken, ihtiyaçlarını almamak için direndiğin sürece müşteri adayına nasıl inandırıcı olacaksın?
Küçül küçül de nereye kadar!