Teklif ettiğim şeyin Türkiye koşullarında ne kadar zor bir şey olduğunun farkındayım. Öyle ya, size para kazandıran bir ürünü sırf müşterilerinize kazandırmıyor diye üretmekten vazgeçeceksiniz. Bu öyle kolay alınabilecek bir karar değil.
Ancak şunu unutmamak gerekir, tüketim alışkanlıkları zaman içerisinde değişkenlik gösterir. Bu dönem alışkanlıklarımızla satın alma kararı verdiğimiz bir dönem. Ama bu alışkanlıklarımızla verdiğimiz kararların bize fayda sağlamadığını anladığımız an, şu an satın almakta olduğumuz ürüne karşı öfke duyacak, hem satın almaktan vazgeçecek hem de kötü referans listesinde yer alacağız.

Alışkanlıklar satın alma kararımızı çok etkiliyor

Bir ürün, zaman içerisinde belli bir pazar payına ulaştıktan sonra onu satın alan kitlede alışkanlık yaratıyor. İlk satın alma kararını vermek için çok ciddi sorguluyor, birkaç kez satın aldıktan sonra bu özelliğimizi yitiriyoruz.
Yerini alışkanlıklarımız alıyor ve daha önce tükettiğimiz bir ürün bize bir kez daha teklif edildiğinde, bize faydasını sorgulamadan satın alma kararını veriyoruz. İşte bunu tetikleyen unsur alışkanlıklarımız. (Bilmiyorum ama belki de kötü giden evliliklerin de bitirilememe sebebi budur)

Otomasyon sektörü sorguluyor

Bu, eski alışkanlıklarla satın alma kültürü ilk olarak otomasyon sektöründe değişecek. Bunun ilk sinyallerini de görüyoruz. Sektörün önemli oyuncularının eski satın alma alışkanlıklarını değiştirdiğini ve kendine değer üretmeyen işlerden uzak durduğunu görüyoruz. Üstelik bu tarz düşünen firmaların sayısı da her geçen gün artıyor.
Ancak ürünü sorgulanan firmaların da hiç zaman kaybetmeden, sorunun karşılıklı değer üretememekten; yani kazan kazan ilişkileri kuramamaktan kaynaklandığını anlamaları gerekiyor. Ne yazık ki sorunun tespitinden çok uzak olanlar, doğru çözümlere değil; “mevcut ürünlerinin makyajını tazeleme” eğilimi içerisine girdiğini görüyoruz.
Bunun da kalıcı bir çözüm olmayacağını kısa bir zaman içerisinde hep birlikte göreceğiz.

Kazan ve kazandır

Gelecekte tüketim alışkanlığının değişeceğini anladığınız an, ille de sizin ürünlerinizi tercih etmeleri için müşterilerinize çok uzun süreli satış sözleşmeleri yapmak çözüm değil, zamanla öfke getirir.
Bunun bir tek çözümü var, oda kazan kazan ilişkisi kurmak. Belki de biz kazan kazan dedikçe insanlar ‘kazanı’ bir ürün olarak algılıyor.
O zaman şöyle düzeltelim: Öyle bir iş yapın ki hem siz para kazanın, hem müşterilerinize para kazandırın.

Herkese iyi haftalar…