Kalite eskiden kalite kontrol departmanınınsorumluluğundaydı, şimdi herkesin.

Eskiden kalite kontrol edilirdi, sonra kalite kontroledilmez üretilir dendi. Şimdi ise kalite üretilmez, tasarımlanır diyoruz.

 

Eskiden kaliteyi artırmanın ürün maliyetlerini artıracağızannedilirdi, şimdi azaltacağı keşfedildi.

Eskiden kaliteyi ölçmenin çok zor olduğu düşünülürdü, şimdikalitesizliği ölçmeme lüksünün bulunmadığı biliniyor.

Eskiden kaliteyi iyileştirmenin zaman aldığına inanılırdı,şimdi kaliteyi iyileştirmenin zaman tasarrufu sağladığı ortada…

 

Eskiden kaliteyi artırmanın bir noktadan sonra azalangetiriler sağladığı görüşü hakimdi, şimdi en küçük bir iyileştirmenin dahiönemli olduğu kesin!

Eskiden kalite geliştirmenin sadece imalat firmaları içinyaşamsal önem taşıdığı düşünülürdü, artık tedarik zinciri içinde her yerdekalite yaşamsal önemde…

 

Eskiden hata insana mahsustu, şimdi ise mükemmellik standartoldu.

Kalite eskiden var olanı iyi yapmaktı, şimdi henüzkeşfedilmemiş müşteri beklentilerini karşılamayı da içeriyor.

Eskiden sadece ürün kalitesi önemliydi, şimdi süreç veyönetim kalitesi de geliştirilmek zorunda

Eskiden sadece müşteriyi memnun etmek önemliydi, şimdiçalışanı memnun etmeden müşteriyi memnun edecek kalitenin yaratılamayacağıbiliniyor.

 

Eskiden kalite sadece sağduyu ile geliştirildi, artıkveriler ve istatistiksel araçlar ile…

Eskiden anketlerle müşteri beklentileri öğrenilmeyeçalışılırdı, şimdi davranış gözlemlemeleri ile

Eskiden memnuniyetsiz müşteri şikayetini üç-beş arkadaşınaanlatırdı, artık dünyaya yazıyor.

 

Kalite dolu bir yeni yıl dileklerimizle…