Başladım anlatmaya.. Önce kurumsal web sitesini inceledim, eksiklerini söyledim, bu eksikleri nasıl giderebileceğini paylaştım.
Sitesine gelen ziyaretçi sayısını artırmak için dergilerin yanı sıra internete de reklam vermesinin yararlı olacağını söyledim.
Verdiği cevabı aynen yazıyorum: “Ben S.T. Makina Dergisi’nden çok memnunum. Gittiğim her yerde görüyorum, hatta reklamlarımızı görüp arayanlar da oluyor”…
Yani, “Ben internet reklamının faydasına inanmıyorum” diyecek, diyemiyor!
Ben çeşitli örneklerle ısrarımı sürdürünce, bombayı patlatan soru geliyor; “İnternetten makina satılır mı?” Recep!

 ***

Bu sefer de web sitesinin ‘Ziyaretçi Trafik Kaynakları’nı incelemeye başlıyorum. Sonuçlar her şeyi açıklıyor!
Günlük ziyaret 30-45 kişi arasında değişiyor. Direk bağlantı (www… şeklinde alan adını yazarak ziyaret edenler): yüzde 88, yönlendirme siteleri: yüzde 6, arama motorları: yüzde 6.
Bu ne demek? Dergilerde yayımlanan reklamlardan firmanı gören ve daha fazla bilgi almak isteyenler, telefon açmadan önce web siteni ziyaret ediyorlar demek! İkna olurlarsa da telefon açıp talepte bulunuyorlar.
Yani artık “Sanal alemde bir web sitem olsun, yeter” demek mümkün değil.
Nasıl ki yeni bir araba almak için gazete ve TV reklamlarında gördüğün modeli önce internetten araştırıyor, fiyat ve özelliklerine baktıktan sonra satıcı firma ile görüşüyorsun, artık makina satışı için de koşullar böyle…
- Evet, internetten makina satılır, Mustafa abi!