Samsung Electronics Türkiye İklimlendirme Çözümleri Kıdemli Müdürü Okan Tutcu, şunları söyledi:

"Alışveriş alışkanlıklarından servis ihtiyaçlarına her açıdan müşterilerin beklentilerinde radikal bir değişim yaşandı. Müşteriler fiziksel temas kurmadan daha çok online bir alışveriş ve servis deneyimi yaşamayı talep ediyor.  Samsung olarak biz de müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak ve avantaj yaratacak noktaları ön planda tutarak projelerimizi hayata geçiriyoruz. 

Bu dönemde iş süreçlerimizi online kanallar üzerinden müşterilerimize hayatlarını kolaylaştıracak fırsatlar sunarak sürdürmeye devam ettik. 65 yaş ve üzeri kullanıcılarımızın sokağa çıkmasının kısıtlandığı dönemde, ihtiyaç duymaları halinde yetkili servislerimizin koordinasyonuyla mobil cihazlarını evlerinden ücretsiz teslim aldığımız ve tamir hizmeti tamamlandıktan sonra geri teslim ettiğimiz bir proje hayata geçirdik. Bu projemiz, müşterilerimizin taleplerini ve bulundukları şartları doğru şekilde anlayıp bu yönde geliştirdiğimiz çözümlerimizden yalnızca birisiydi. 

Yılın ikinci yarısında da hijyen kurallarını dikkate alarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz

“Yeni normal” ile birlikte de pandemi sürecinin ilk gününden bu yana hijyen kurallarının çok önemli olduğunu bilerek hareket etmeyi sürdürüyoruz. Servis tarafında mobil cihazlarla ilgili müşterilerimizin randevusuz hızlı hizmet alabilmeleri için İstanbul, Ankara, İzmir, Antalya, Bursa, Adana, Samsun ve Diyarbakır illerinde Samsung Akıllı Servis hizmetini tüm hijyen tedbirlerini alarak hayata geçirirken  klima, beyaz eşya ve TV ürünlerimiz için verdiğimiz servis hizmetinde de önlemler alıyoruz. Bu ürünler için servis desteği talebinde bulunan müşterilerimizin ürünleriyle ilgili sorunları ilk etapta çağrı merkezimiz uzaktan çözüm yöntemi ile gidermeye çalışıyor. Teknisyenlerimiz, hem kendilerinin hem de müşterilerimizin sağlığını riske atmamak için ancak bu yöntem ile çözülemeyen arızalar yaşanıyor ise belirtilen adrese yönlendiriliyor; maske ve eldiven gibi gerekli tüm önlemleri önceden almış ve hijyen kurallarına uyarak verilen adrese yönlendiriliyor. Gerek servis merkezlerimizde gerekse servis verdiğimiz adreslerde teknisyenlerimiz ile müşterilerimiz arasındaki sosyal mesafe korunacak şekilde iletişim kuruluyor, hijyen kurallarına azami derecede uyuluyor.

Klima alacaklara Görüntülü Keşif hizmeti sunuyoruz

Bu noktada uzaktan hizmetlerimiz kapsamında müşterilerimize klima ürünleri konusunda da yeni bir uygulama daha sunmaya başladığımızı belirmek isterim. Görüntülü Keşif uygulamamızla klima ürünlerimizi satın alacak müşterilerimize kurulum öncesi online keşif hizmeti sunuyoruz. Bu uygulamamızla yaşam alanlarına keşif ziyaretini ortadan kaldırarak Görüntülü Keşif sayesinde kullanıcıların ihtiyacı olan klima kapasitesini, iç/dış ünite montaj yerleri ve bakır boru hattı güzergâhını belirleyerek müşterilerimizin doğru klimayı satın almasını sağlıyoruz. Tabii kurulum ve montaj aşamasında da ekiplerimiz, yukarıda belirttiğim servis çözümleri için müşterilerimizin yaşam alanlarını ziyaret ederken aldıkları önlemleri yine aynı titizlikle almaya devam ediyor.

E-promotör hizmeti ile müşterilerimize yepyeni bir online alışveriş tecrübesi sunuyoruz

Müşterilerimize sadece satış sonrası değil, satış öncesinde de müşteri destek uzmanları ile yardımcı oluyor, online satış mağazası üzerinden anlık olarak hizmet sağlıyoruz. Online satış kanallarına olan talebin artması, Samsung e-promotör ekibinin de işlem hacimlerine yansıdı. Samsung Mağazalarımızda çalışan promotörlerimizi online alışveriş hacmindeki artış nedeniyle e-promotör olarak konumlandırdık, bu sayede müşterilerimizin ihtiyaçlarını çok daha hızlı bir şekilde karşıladık. Samsung Görüntülü Servis’in Görüntülü Tanıtım hizmeti ile müşterilerimize görüntülü bağlanarak ihtiyaç ve isteklerini öğreniyoruz. Satış ekibimizin yönlendirmesiyle kendilerine en uygun Samsung klima, TV, beyaz eşya ve mobil cihazların canlı tanıtımını yapıyoruz. Sunduğumuz e-promotör hizmeti alışılagelmiş online alışveriş tecrübelerinden çok daha farklı bir şekilde tasarlandı. Bu hizmet sayesinde shop.samsung.com adresine giren tüketiciler, Samsung ürünlerini incelerken soru ve destek taleplerinden satın alma süreçlerine hatta ürünlerin adreslerine teslim edilmesine kadar e-promotör ekiplerinden yardım alabiliyor. Müşterilerimiz fiziksel mağazalarımızda aldıkları bütün satış destek çözümlerinden yararlanıp e-promotör ekibi ile birlikte işlemlerini adım adım gerçekleştirebiliyor.  Müşterilerimiz ürün satın almaya karar verdiklerinde de güvenli sesli yanıt sistemi üzerinden veya web sitemizden satın alımı gerçekleştirirken, arka plandaki tüm koordinasyon ve takip e-promotör ekiplerimizce yapılıyor. Uçtan uca tasarlanmış olan bu süreçler sayesinde müşterilerimizin online alışverişleri işlem olmaktan çıkarak bir deneyime dönüşüyor.    

Görüntülü destek ile servis ziyaretine gerek olmadan sorunları çözüyoruz

Tüm bunların yanı sıra uzun yıllardır hizmette olan “İşitme Engelli” müşterilerimiz için sunduğumuz video görüşme hizmetini de pandemi döneminde bütün tüketicilerin kullanımı için geliştirdik, tüketiciler böylelikle mobil cihazları üzerinden evlerindeki klima, TV, beyaz eşya ve elektronik ürünleri için destek uzmanları tarafından kapsamlı hizmet alabiliyor. Müşterilerimizin, Samsung Görüntülü Servis’in Görüntülü Teknik Destek hizmeti ile uzaktan bağlantı kurarak ihtiyaçlarını tespit ediyor, çağrı merkezi yetkilimizin yönlendirmeleriyle görüntülü teknik destek sağlıyoruz. Sunulan hizmet sayesinde kullanıcılar sorunlarına çözüm bulurken, müşteri taleplerinin de yüzde 80’i servis ziyaretine gerek kalmadan çözüme kavuşturuluyor. Müşterilerimizden aldığımız geri bildirimler, sunulan hizmetten memnun kalındığı sonucunu gösteriyor. 

İstihdamımızı artırdık, klima mağazalarımızı açmaya devam ediyoruz
Bu zorlu dönemde çalışanlarımızın tüm haklarını korurken herhangi bir işten çıkarma yapmadığımız gibi örneğin klima ekibimiz yüzde 50 büyüdü. Sadece klima satışına odaklanan mağazalarımızı yeni konseptiyle açmaya devam ediyoruz. Yeni konseptimizle ilk mağazamızı İzmir Girne Caddesi’nde Haziran ayı içerisinde açtık. Çalışanların ve müşterilerin sağlığı için gerekli tüm önlemlerin alınarak açıldığı mağazada, tüketiciler tamamen klimalar konusunda uzman ekiplerin yardımı ile ihtiyaçlarına en uygun klimayı da kolaylıkla seçebilecek. 

2020 yılı pandemi dönemi nedeniyle gerek bireyler gerekse kurumlar açısından birçok köklü değişimi de radikal bir şekilde beraberinde getirdi. İnsanların sosyal izolasyon nedeniyle evlerinde daha fazla zaman geçirdikleri bir dönemdeyiz. Bu satış noktalarında Samsung Split ve Multi Split klimaların yanı sıra aynı anda hem iklimlendirme hem sıcak su elde edebileceğiniz Isı Pompası Sistemleri, merkezi iklimlendirme ve havalandırma ürün grubu (DVM) ve Chiller ürün grubuyla ilgili müşterilere projelendirme, tasarım, uygulama ve danışmanlık hizmeti de verilecek. Mağaza içerisinde herkesin sağlığı için hem çalışanlar hem de müşteriler maske takıyor ve sosyal mesafe de korunuyor. Temmuz ayında İzmir’de iki tane daha açacağımız bu klima mağazalarını, önümüzdeki aylarda başka illerde de açarak yaygınlaştırmayı planlıyoruz.   

Ar-Ge yatırımlarımız sayesinde inovatif ürünler geliştirmeyi sürdürüyoruz

Önümüzdeki yıllarda iklimlendirme sektörü için özellikle nesnelerin interneti ve yapay zekâ alanındaki teknolojik gelişmeler ve inovasyonlar önemli rol oynayacak. Biz de hem bu yeni trendleri hem de müşterilerin beklentilerini dikkate alarak geleceğe dönük stratejilerimizi belirliyoruz. Dünyada Ar-Ge’ye en fazla yatırım yapan ilk bir kaç firmadan biriyiz. Yenilikçi ürünler geliştirebilmek adına Ar-Ge çalışmalarına günde 40 milyon dolar harcıyoruz. Aynı yüksek bütçeli yatırımları son 15 yıldır İklimlendirme sektörüne de yapmaya başladık.  

Ürünlerimizi birbirine bağlantılı bir şekilde geliştiriyoruz

Buzdolabından çamaşır makinesine, klimadan televizyona kadar ürünlerimizi birbirine bağlantılı olacak şekilde geliştiriyoruz. Nesnelerin bağlantılı olduğu bu yeni konseptte örneğin Family Hub buzdolapları ile tek dokunuşla ya da sesli komutla klimaya evi soğutma talimatı verebiliyorsunuz. Yine Wi-Fi erişimi olan Wind-Free™ Klimamız,  Samsung’un sağladığı Akıllı Ev (Smart Home) uygulaması ile her yerden kontrol edilebiliyor. Böylelikle kullanıcılar kolaylıkla sıcaklığı düzenleyebiliyor, ayarlarını yapabiliyor, performansa ve günlük enerji kullanımına ilişkin gerçek zamanlı güncellemeleri ya da gerektiğinde tamir işlemi için çözüm önerilerini alabiliyor. Ayrıca 2020 yılında düşük küresel ısınma potansiyeline sahip ve çevre dostu yeni nesil R32 soğutucu akışkanlı yeni split klima klimalarımız ev otomasyon çözümümüz SmartThings ile uyumlu çalışıyor ve yapay zekâ özelliğiyle dikkat çekiyor. Yapay Zekâ, kullanıcının klima kullanım tercihlerini öğrenerek ideal oda sıcaklığı ve kullanıcının konforunu minimum enerji tüketimi ile otomatik olarak sağlıyor. 

Ürünlerimizi insan sağlığını düşünerek üretiyoruz

Teknoloji alanındaki uzmanlığımız ile insanların daha sağlıklı bir hayat yaşayabilmeleri için sağlık hizmetlerine, servislerine ve çözümlerine rahatça ulaşabilmelerini hedefliyoruz. Samsung olarak tüm ürünlerimizi insan sağlığını düşünerek üretiyoruz. Bu konuda en hassas olduğumuz ürünlerden biri de ürettiğimiz iklimlendirme sistemleri. Havadaki kirleticileri filtre üzerinde tutan Tri-Care Filtre, SPI iyonizer ve PM 1.0 Filtre dikkat çeken teknolojilerimiz arasında yer alıyor. Bu filtre teknolojilerimiz ortamdaki zararlı maddelerden güvenle korunabilmeyi sağlıyor. Ayrıca 2020 yılında kullanıcıların beğenisine sunduğumuz yeni split klimalarımızda Varlık Sensörümüz sayesinde odanızda olsanız da olmasanız da odanızı verimli soğutabiliyorsunuz. Varlık Sensörü odada herhangi bir hareket olup olmadığını tespit ediyor ve enerji tasarrufu sağlamak için otomatik olarak Wind-Free™ moduna geçerek yüzde 43'e varan enerji tasarrufu sağlıyor. Bunlara ek olarak Yapay Zekâ Soğutma Teknolojimiz klima kullanım alışkanlıklarınızı öğrenerek iç ortam sıcaklığını, dış hava sıcaklığını, kullanım alışkanlıklarınızı anlık ölçümleyerek hem maksimum konfor sağlıyor hem de elektrik tüketiminizi önemli ölçüde düşürebiliyor. Üstelik elektrik tüketiminizi ister telefonunuzdan ister klimanızın üzerindeki ekrandan anlık ve geçmişe yönelik olarak da takip edebiliyorsunuz. 

Klimalarımız ile rahatsız edici bir rüzgâr oluşturmadan konforlu bir serinlik sunuyoruz

Bunların dışında en önemli inovasyonumuz olan dünyanın ilk Wind-Free™ Rüzgârsız Serinlik Teknolojisine sahip klimasını geliştirdik. Wind-Free™ teknolojisi hava hızını 0,15 m/s’nin altına düşürerek ASHREA standartlarına göre ortamda hava hareketi olmadan ortamın serin tutulmasını sağlıyor. Samsung’un üstün teknolojisini gösteren ürünlerden biri olan Wind-Free™ Klima, rahatsız edici bir rüzgâr oluşturmadan konforlu bir serinlik düzeyi sağlıyor. Hava, yumuşak bir şekilde klima üzerinde yer alan binlerce mikro hava deliğinden dağılıyor. Özellikle bebek ve çocuk odalarında da rahatça klima kullanmamızı sağlayan Samsung’un benzersiz rüzgârsız soğutma teknolojisi, klima nedeniyle şikâyetçi olunan tutulma, esinti nedeniyle hasta olma vb. sıkıntılardan tüketicileri kurtarıyor. Böylece rahatsız edici hava akımlarından uzak konforlu bir iç mekân elde edilmesini sağlıyor. 

Önümüzdeki aydan itibaren ise tek bir dış ünite ile 5 iç üniteye kadar iklimlendirme çözümü sunup müşterilerimizin yaşam alanlarında alan ve enerji tasarrufu sağlayan Multi Split Klimalarımızda (FJM) yeni Wind-Free™ iç ünite ürün grubumuzla kullanıcılarımıza Rüzgârsız Serinlik deneyimini yaşatmaya devam edeceğiz. 

Samsung olarak birçok sektöre olduğu gibi iklimlendirme sektörüne de yön veriyor, inovatif ürünlerimiz ve kurmuş olduğumuz güçlü hizmet yapımız ile hedeflerimize ulaşmaya devam ediyoruz. Planlarımızın merkezinde her zaman insan yaşamı ve sağlığı bulunuyor. Önümüzdeki dönemde de bu bakış açımızla faaliyetlerimizi sürdürmeye, insanların yaşamını kolaylaştırmaya devam edeceğiz."