İkinci Pist Projesindeki Hava Trafik Kontrol Kuleleri PERI ile yükseliyor

Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'nda mevcut piste paralel olarak yapılan ikinci pist bünyesinde inşa edilen hava trafik kontrol kulelerinde, PERI RCS hidrolik tırmanır kalıp sistemleri tercih edildi. 

İkinci Pist Projesindeki Hava Trafik Kontrol Kuleleri PERI ile yükseliyor

Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı'ndaki mevcut piste paralel olarak yapılan ikinci pist bünyesinde inşa edilen, yükleniciliğini MAKYOL İnşaat’ın, alt yükleniciliğini ise Tema Proje İnşaat ve Tic. Ltd. Şti’nin üstlendiği hava trafik kontrol kulelerinde PERI RCS hidrolik tırmanır kalıp sistemleri kullanıldı. 

Yapımı devam eden yeni pistin toplam uzunluğu 3.500 metredir ve  bu piste ilave olarak paralel taksi yolları, apron, PAT sahalarının yanında yeni bir hava trafik kontrol kulesi, itfaiye binası, teknik bina gibi yapılar da olacak. İkinci pistin tamamlanıp hizmete girmesi ile Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndaki yıllık toplam yolcu kapasitesinin 65 milyona çıkarılması hedefleniyor.  

PERI RCS HİDROLİK TIRMANIR KALIP SİSTEMLERİ İLE MAKSİMUM VERİMLİLİK

Toplam yükseklikleri çelik çatıyla birlikte 91 metre olacak hava kontrol kulelerinin betonarme imalatlarında PERI RCS hidrolik tırmanır kalıp sistemlerinin kullanılması, inşaat sürecinin en ideal şekilde yönetilmesini sağladı.
Dairesel geometriye sahip kule kalıpları VARIO VT 20K sistem ile imal edildi. Kalıba dairesel formu
vermek için ihtiyaç duyulan özel kesim ahşaplar da ayrıca PERI Kalıp ve İskeleleri tarafından hazırlanarak temin edildi. Bu dairesel formdaki kule kalıbı vinçten bağımsız, RCS-C ve RCS-PL hidrolik tırmanır kalıp sistemleri yardımıyla tırmandırıldı. İşletim sistemi son derece basit olan RCS sistem, kullanımı kolay ve hafif elemanlardan teşkil edilen, yüksek kapasiteli bir hidrolik tırmanır sistemdir. Sistemin hidrolik ekipmanları oldukça hafif olup, bir yerden başka bir yere iş gücü ile transfer edilebilmektedir. Aynı zamanda, bu ekipmaların söküp takılması ve bir yerden başka bir bölgeye taşınması ergonomiktir.

Kule projelerinde yer alan +68.00 kotu döşemesinin yapımı ise SB Askı Sistem ile yapılacaktır. Bu hedefle PERI’nin yüksek taşıma gücündeki (+68.00 kotu konsol döşemesini taşıyacak kapasitede ) SB-askı sistem platformlar yerde imal edilerek yukarıya asılacaktır.

Tema Proje Şantiye Şefi İsmail Can Gençcan, proje hakkında yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı İkinci Etap Projesi kapsamında inşa ettiğimiz hava trafik kontrol kulelerinde PERI’nin RCS hidrolik tırmanır kalıp sistemlerini kullandık. Türkiye’nin en yüksek hava trafik kontrol kulesi olacak bu yapıda, yüksekte çalışmanın oluşturduğu riskleri PERI ile birlikte ürettiğimiz çözümler sayesinde minimuma indirirken imalat hızımız beklentilerin daha da üzerinde oldu. PERI ekibine desteklerinden dolayı teşekkür ederiz.”
 

Güncelleme Tarihi: 02 Aralık 2019, 16:54
YORUM EKLE

Polinet

ST Endüstri Radyo

Dergiler
Partnerler