Osman Gazi Köprüsü birçok yönü ile dünyada “en” diye ifade ediliyor. Bu önemli projede hangi çalışmalarınızla yer aldınız?

İzmit Körfezi'ndeki Dilovası Dil Burnu ile Altınova Hersek Burnu arasında inşa edilen Osman Gazi Köprüsü, 1.550 metre orta açıklığı ve 2.682 metre toplam uzunluğu ile dünyanın dördüncü en uzun açıklıklı asma köprüsü olma özelliğini taşıyor. Bu önemli projenin su içerisindeki ayaklarının su altı kazıkları firmamız tarafından yapıldı. Köprünün su içerisindeki iki ayağı yaklaşık 40- 45 metre derinlikte yer alıyor. Biz de her iki ayakta yaklaşık 45 metre derinlikte çakma kazıkları yaptık.  Bu çalışmamızla Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdik. Ülkemizde ilk defa su altındaki kazıklar su altı çekiçleri ile çakıldı. Bu önemli projede böyle bir yeniliği gerçekleştirmekten gurur duyuyoruz. Bir diğer önemli projemiz ise 1915 Çanakkale Köprüsü. Türkiye'nin Çanakkale’nin Lapseki ile Gelibolu ilçeleri arasında inşa edilmekte olan asma köprüsüdür. Çanakkale Boğazı'nın ilk ve Marmara Bölgesi'nin beşinci asma köprüsü olacaktır. 2.023 metre orta açıklık uzunluğu ile dünyanın en uzun asma köprüsü unvanını alacak. 

Likit Kimya Açık Deniz Terminali projeniz hakkında bilgi verir misiniz? 

Dolfen yapılara büyük gemiler yanaşıyor. Yanaşan gemilere malzeme akışını sağlayan deniz altındaki mekanik borular dolfen yapılara bağlanıyor. Bu projede hem dolfen inşaatını hem de mekanik işleri yapıyoruz. Proje kapsamında iki adet Ø1219,2 mm çapında, toplam 2.300 m kazık çakılması, ana kayaya kadar çakılan kazıkların foraj işleminin yapılması ve 5 m kayaya soketlenmesi (Toplam 2.760 m), üst yapı işleri dahilinde toplam 2.600 m3 beton dökülmesi, sekiz adet Dolfen ve bir adet yükleme platformu inşaatı, terminale yanaşan tankerlerin tahliyesi için depolama tesisine kadar 6.000 m boru hattı çekilmesi ve dolfen üstü ekipmanların montajı (kediyolu, usturmaça, vinç, paratoner vb.) çalışmalarını gerçekleştiriyoruz. Şuanda çalışmalarını sürdürdüğümüz bir diğer projemiz ise Sırbistan’da Bosnahersek arasında yer alan “Dostluk Köprüsü” diye isimlendirilen köprü inşaatının su içerisindeki ayakları. Çalışmalarına yakın zamanda başladığımız bu proje o bölge için önemli. Bugüne kadar hem yurt içinde hem de yurt dışında birçok önemli köprünün ayaklarını inşa ettik. Yakın zamanda Bulgaristan’da Bulgaz Limanın’da rıhtım ve dolfen inşaatını yaptık.