DİJİTALLEŞME ÖNCELİĞİ OLACAK

2021 yılında dijitalleşme ve inşaat sektöründe verimliliği artıracak ürün, servis ve yazılımların en büyük öncelikleri olmaya devam edeceğini belirten Hilti Türkiye Genel Müdürü Banu Çetinkol, Türkiye’de kurdukları partnerliklerle de yerel üretimlerini artıracaklarını söylüyor.

DİJİTALLEŞME ÖNCELİĞİ OLACAK
EndüstrideAra3

2020 yılını Hilti ve sektörünüz açısından nasıl değerlendiriyorsunuz? 

2020 yılını daha objektif değerlendirebilmek için inşaat sektörünün son yıllarını hatırlamakta fayda var diye düşünüyorum. 2018 yılının Ağustos ayında ülkemizde yaşanan döviz krizi ekonomimizi, özellikle de inşaat sektörünü büyük ölçüde etkiledi. Bu kapsamda 2019 yılını inşaat sektöründe konsolidasyonun ön planda olduğu bir toparlanma yılı olarak geçirdik. Sektör olarak bu toparlanmanın sonuçlarını 2020 yılında almayı planlıyorduk ki bu kez de daha önce tanımadığımız dünya çapında yeni bir kriz olan Covid-19 salgını ile karşılaştık. 2020 yılının ilk iki ayına pozitif bir beklenti ile giren inşaat sektörü, salgının Türkiye’de görülmesi sonrasında bu durumdan fazlasıyla etkilenen sektörler arasına girdi. 2020 yılının üçüncü çeyreğiyle beraber alınan aksiyonların başında gelen düşük faizli konut kredileri ve açıklanan destek paketleri krizin etkisini bir miktar azaltmayı başardı. Böylece alınan önlemlerin etkisi 2020’nin son aylarında sektördeki güven endekslerine ve büyüme rakamlarına yansıdı. 2020 sonunda bazı iyileşmeler gözlemlesek de dış politadaki belirsizlikler, kur dalgalanmaları ve finansal piyasalardaki kırılganlıklar içinde bulunduğumuz belirsizlik ortamını devam ettiriyor. Sektörümüzdeki tüm bu veriler ışığında, 2020 yılında Hilti Türkiye olarak zorlu bir dönem geçirmemize rağmen pandemi sonrası revize ettiğimiz hedeflerimize göre başarılı bir noktada olduğumuzu ve sektöre oranla yılı büyüyerek kapatacağımızı söyleyebilirim. Endüstri ve enerji projelerimiz ile  pandemiye rağmen iyi bir sonuca imza atıyoruz. 2020 yılında pandemi nedeniyle birçok sektörde ve şirkette olduğu gibi Hilti Türkiye olarak bizim de iş planlarımızda birtakım değişiklikler yaşandı. Pandemi sürecinden öğrendiklerimizle daha esnek, karşılaştığımız güçlükleri daha çabuk algılayıp adapte olabilen, dijital kanallarımızı çok daha efektif kullanan bir organizasyon haline geldik. Bu süreçte en büyük önceliğimiz her zaman, çalışanlarımızın, ailelerimizin, müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın sağlığını korumak oldu. İş süreçlerimizi, dünya ve ülkemizdeki gelişmeleri göz önünde bulundurarak sürekli güncelledik. Kurum kültürümüz ve stratejimizin temelini oluşturan insan odaklı bakış açımız ışığında pandemi sürecinde de hem çalışanlarımızla hem de müşterimizle şeffaf bir biçimde sürekli iletişim halindeyiz. Ekiplerimizin motivasyonunu yükseltmek ve şirket içi çalışan bağlılığımızı arttırmak için konsept eğitimler, etkinlikler ve çalışan destek programları uyguladık. Bunlara örnek olarak; “Aklında Ne Var Kahvaltıları, “Kahve Molaları”, “Pizza ve Liderlik”, “Birlikte Eğlenelim”, “Wellbeing Semineri” gibi çalışmalarımızı verebiliriz. Aynı zamanda çalışanlarımızın yetkinliklerini artırmak için şirket içi ve şirket dışı eğitimler, çalıştaylar, koçluk ve mentörlük programları düzenliyoruz. Bu süreçte Hilti Global’in bir projesi olan yeni müşteri ilişkileri yönetimi sistemimizde değişiklik yaparak Salesforce’a geçiş yaptık. Uygulama ve çözüm odaklı satış yaklaşımımızla pandemi döneminde de müşterilerimize tek bir vücut olarak hizmet verdik. Müşterilerimizin verimliliğini artıran ve riski en az seviyeye indiren ürün, servis ve yazılımlarımızla öne çıktık. Örneğin eksenel lazerimiz ile iki kişilik hizalama işini bir kişiye indirip kişiler arası iletişimi azalttık. “Arayın Gelelim” hizmetimiz ile tamir veya bakım gereken ürünleri şantiyeden alıp şantiyeye teslim ettik, Profis yazılımı ile hızlı mühendislik çözümleri sunabildik. Tüm servislerimiz ve ürünlerimiz ile hem şantiyedeki işlerin sürekliliğine katkıda bulunduk hem de pandeminin riskini en aza indirmeyi başardık. Müşterilerimizle yüz yüze gerçekleştiremediğimiz tüm görüşme ve hizmetlerimizi dijital araçlarla sağladık. AskHilti platformu ile müşterilerimizin tüm teknik sorularına cevap verirken, aynı zamanda bu platformu makaleler ve webinarlar ile zenginleştirdik. Hilti Online üzerinden her türlü alışverişlerini yaparak Hilti Tahsilat sistemi ile tüm ödemelerini kolaylıkla gerçekleştirebilecekleri ayrı bir platformu hayata geçirdik. Yanı sıra 2020’de Hilti ilk robotu olan, yarı-otonom, mobil tavanda delim robotu Jaibot'u tanıttı. Hilti Jaibot, mekanik, elektrik ve tesisat yüklenicilerinin üretkenlik, güvenlik ve işgücü eksikliği sorunlarının üstesinden gelinmesine yardımcı oluyor.

2021 yılında ajandanızda hangi yenilikler olacak? 

2021 yılında dijitalleşme ve inşaat sektöründe verimliliği artıracak ürün, servis ve yazılımlar en büyük önceliğimiz olmaya devam edecek. Müşterilerimizi verimlilik konusunda desteklemeye devam ederek, çözümlerimizle zamandan ve iş gücünden tasarruf elde etmelerini sağlayacağız. Türkiye’de kurduğumuz partnerliklerle, yerel üretimimizi artıracağız. Çalışanlarımızın gelişimi için üst ve orta yönetimle birlikte mentorluk programlarımızı güçlendiriyoruz. Erkek egemen olduğu düşünülen bir sektörde kadın çalışan sayımızı çoğaltmak da bu yılın ve sonraki yılların önceliklerinden biri. Yıllardır başarı ile sürdürdüğümüz  mühendislik ve yazılım servisimizi çok daha ileriye taşımak istiyoruz, şantiyedeki dijitalleşmenin kendi alanımızdaki öncüsü olmayı hedefliyoruz. Müşterilerimize tam çözüm sunmak amacıyla mekanik ve elektrik tesisatların borulama ve askılama sistemleri için hayata geçirdiğimiz Hilti Modüler Destek Sistemleri’nin lansmanını 2021 yılında gerçekleştirmeyi planlıyoruz.  2021 yılında müşterilerimizle daha fazla etkileşim halinde olmak için “İş Ortaklığı” modelimizi hayata geçireceğiz. Bu modelde servis ve yazılım danışmanlarımız, müşterilerimizi ofis, şantiye ve üretim alanlarında ziyaret ederek müşteriye özel analizler yapacak ve onların yaşadıkları zorlukları belirleyip çözüm önerileri ile potansiyel tasarruflarını sunacağız. Örneğin, sarf yönetiminde zorluklar yaşayan bir müşterimize sarfların yönetimini sağlamak, zaman ve paradan tasarruf ettirmek için “Sarf Dolabı” önerirken, “El Aleti Parkı Yönetimi” ile müşterimizin şantiyedeki el aleti optimizasyonunu sağlayacağız, kısa dönem el aleti kiralama hizmeti de vereceğiz. İleri İş Sağlığı ve Güvenliği Eğitimleri, Mühendislik Eğitimleri, ON!Track ile varlık yönetimi ve diğer hizmetlerimizi birleştirerek müşterimizin tüm ihtiyaçlarına karşılık veren “İş Ortağı” olmak istiyoruz.  Hilti Türkiye olarak önceliğimiz, içinde bulunduğumuz topluma ve ülkemize katma değer yaratmak ve standartları yükselten çalışmalara hizmet etmek. Bu kapsamda bir deprem ülkesi olan Türkiye’de her yıl çok sayıda irili ufaklı deprem gerçekleşiyor ve bunların acı sonuçlarını hep beraber yaşıyoruz. Hilti Türkiye olarak yapıların değerlendirilmesi için belediyelerle ve düşük dayanımlı betonların güçlendirilmesi projelerinde İTÜ ile birlikte çalışıyoruz. 2021 yılında da ülkemizdeki kayıpların önüne geçmek için var gücümüzle destek olmaya devam edeceğiz. 

YORUM EKLE

Polinet

Peri

Dergiler