Küçük ev aletleri üreticisi, Türkiye'nin 25 yıllık markası Sinbo'nun Avcılar'daki üretim tesislerini ziyaret ederek incelemelerde bulunan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, şirketin yüzde 90 yerliliğe ulaştığına dikkat çekti.

"SEKTÖR BÜYÜK BİR İVME KAZANDI"

Ziyaretin ardından açıklamalar yapan Bakan Varank, bilhassa Covid-19 pandemisiyle beraber beyaz eşya ve küçük ev aletleri sektörlerinde bir ivme yaşandığını, Türkiye'nin de söz konusu alanlarda gerek piyasa büyüklüğü gerekse üretici olarak oldukça büyük bir önem taşıdığını dile getirdi.

Beyaz eşya üretiminde Avrupa lideri olduklarını, küçük ev aletlerinde ise son dönemde bir ivme yakaladıklarını aktaran Bakan Varank, sektörün hem dünyada hem Türkiye'de hızlı bir şekilde büyüdüğünü,  sektörde Uzak Doğu'dan ciddi ithalat bulunduğunu, Sinbo'nun söz konusu ürünleri yerlileştirme konusunda önemli bir çaba sarf ettiğini söyledi.

"DÜNYADA DAHA TANINIR HALE GETİRECEĞİZ"

Şirketin kendi bünyesinde geliştirdiği otomasyon teknolojileri sayesinde çok verimli bir üretim modeliyle iş yaptığını kaydeden Varank, "Sinbo, adet olarak Türkiye pazarının yaklaşık yüzde 20'sine sahip. Bunun yanında geçen yıl gerçekleştirdiği 20 milyon dolarlık ihracatla ülke ekonomisine katkı sağlıyor. Yaklaşık 700 kişiyi istihdam eden firmamız tedarikçileriyle birlikte büyük bir ekosisteme sahip. Ülkemizde katma değerli üretimi geliştirmek için çok farklı destek mekanizmalarıyla firmalarımızı desteklemeye çalışıyoruz. Küçük ev aletleri alanında şu anda Türkiye'de üretimi olmayan ekipmanların, parçaların yerlileştirilmesi hem de markalarımızın güçlenmesi için elimizden gelen desteği vermeye devam edeceğiz." şeklinde konuştu.

Markayı Türkiye'nin yanı sıra dünyada da daha tanınır yapmayı amaçladıklarını belirten Varank, "Nasıl ki beyaz eşyada Avrupa'nın bir, dünyanın iki numarası isek küçük ev aletlerinde de bunu başarmamızın önünde hiçbir engel yok. Bunu girişimcilerimizle, üreticilerimizle başaracağız." dedi.

"YATIRIM İŞTAHI HİÇ OLMADIĞI KADAR YÜKSEK"

Bilhassa pandemi sürecinde dünya genelinde tedarik zincirinde değişimlerin yaşandığına dikkat çeken Bakan Varank, Türkiye'nin Uzak Doğu'ya göre üretim altyapısı ve jeopolitik konumu başta olmak üzere önemli avantajlara sahip olduğunu ve bu nedenle batının aradığı güvenilir ortak olarak öne çıktığını söyledi.

Salgın sonrasında Türkiye'yi bir üretim üssü haline getirerek küresel anlamda üretimden çok daha fazla pay almak için hazırlandıklarını ifade eden Varank, bugünkü yatırım iştahının her zamankinden çok daha yüksek olduğunun ve Anadolu'nun her yerinden yeni yatırım haberleri aldıklarının altını çizdi.

"HEDEFİMİZ, CİROMUZU ARTIRMAK VE BORSAYA AÇILMAK"

Bakan Varank'ın ziyaretinin yaptıkları yatırımların görülmesi açısından önemli olduğunu beyan eden Sinbo Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Demir, "Sektörümüzde en büyük yatırımı yapmış şirketiz. Yüzde 90 yerliliği yakaladık. Ana ve yan sanayisini oluşturan, kendi markasıyla üretim yapan en büyük şirketiz." dedi.

Yatırımların önemini salgın sürecinde daha fazla ortaya çıktığını kaydeden Demir, hedeflerinin tüm dünyaya ihracat yapan bir şirket haline gelmek olduğunu söyledi.

Demir, "Birkaç yıl içinde yıllık 2 milyar TL'lik ciroya ulaşmayı ve borsaya açılmayı hedefliyoruz. Kendi sanayisi ve markasını oluşturmuş firma olduğumuz için gururluyuz. Bakanımızın ziyareti bize çok büyük moral oldu. Devletimizi arkamızda görmemiz çok büyük güç kaynağı. Reel sektöre daha çok önem vereceklerine dair stratejilerini duymamız bizi onurlandırdı." diye konuştu.

"GÜNDE 40 BİN ADET ÜRETİM YAPIYORUZ"

Sinbo Ticaret Direktörü Volkan Dede ise, iç piyasada yüzde 100, yurt dışı pazarlarda ise yüzde 85 kendi markalarıyla hizmet verdiklerini belirterek, 35 ülkeye sürekli, 70 ülkeye ise ara ara ihracat yaptıkları bilgisini verdi.

Arz güvenliğinin ciddi sıkıntılı olduğu bu dönemde yerlileşme politikaları sayesinde üretime ara vermeden devam ettiklerine dikkat çeken Dede, Türkiye'de kadın istihdamına önem verdiklerini, çalışanların yüzde 60'ının kadın olduğunu, 200'den fazla KOBİ ve yan sanayileriyle birlikte çalışmalarını sürdürdüklerini söyledi.

Dede, cirolarının yüzde 25'i ihracattan elde ettiklerini kaydederek, "Kolay ulaşılabilen, günlük hayatı kolaylaştıran ürünler üretiyoruz. Günlük 40 bin adet üretimimiz mevcut küçük ev aletlerinde. 200'e yakın farklı küçük ev aleti üretimimiz var." diyerek sözlerini tamamladı. (AA)