Michelin; 2030 hedeflerini açıkladı. Çevresel, sosyal, toplumsal ve finansal performansını kapsayan on iki göstergeye dayalı hedefler ile 2023 ile 2030 arasında satışlarda yıllık ortalama yüzde 5’lik bir artış hedefliyor.  Michelin, satışların yüzde 20 ila yüzde 30’unu ise lastik dışı işletmelerden gerçekleştirmeyi planlıyor.

Michelin Grubu CEO’su Florent Menegaux, Genel Müdür ve CFO Yves Chapot ve  Grup İcra Komitesi üyelerinin katılımıyla gerçekleştirilen vizyon toplantısında, Michelin’in 2030 “Tamamen Sürdürülebilir” strateji planı “Michelin In Motion” açıklandı. 

Michelin Grubu CEO’su Florent Menegaux yaptığı açıklamada, yeni Michelin In Motion stratejik planıyla önümüzdeki on yıl için iddialı bir büyüme dinamiğine girdiklerini belirtti.

Menegaux, “Ekiplerimizin katılımı ve yenilik yapma anlamındaki kapasitesi sayesinde sürdürülebilir işletme performansı, sürekli çalışan gelişimi ve gezegenimize ve ev sahibi toplumlarımıza olan bağlılığımızdan oluşan uyumlu bir denge yakalayabileceğimize eminim.” dedi.

Grup bir yandan DNA’sına sadık kalırken bir yandan da 2030 itibarıyla hem benzer pazarlarda hem de ötesinde yeni, yüksek katma değerli işletmelerin geliştirilmesi ile ciddi seviyede değişmiş olacak diyen Menegaux, “130 yılı aşkın bir süredir Michelin’in gücünün altında yatan ve bugün bizim geleceğe güvenle bakmamızı sağlayan nitelik işte bu sürekli kendini yenileme becerisidir” açıklamasında bulundu.

İŞLETME MODELİNİN GEÇERLİLİĞİNİ SAĞLADI

Konuya ilişkin değerlendirme yapan Genel Müdür ve CFO Yves Chapot ise; “Mevcut krize ve hala belirsizliğini koruyan ekonomik ortama karşın Michelin temellerinin sağlamlığını ve işletme modelinin geçerliliğini ispatladı. Bu yeni Michelin In Motion stratejik planı Gruba yeni büyüme olanakları sağlayacak ve ana olumsuz dış etmenlerin etkisini azaltacaktır.” ifadelerini kullandı. 

Chapot, “Michelin bir yandan lastik operasyonlarını geliştirmeyi sürdürürken bir yandan da sürekli sağlam bir bilanço ve önemli kârlarla devam etmeye odaklı bir şekilde yeni işletmeleri entegre edecektir” değerlendirmesinde bulundu. 

HEDEF 2023’TE 24,5 MİLYAR EURO CİRO

2023 yılında toplam satışlarını 24,5 Milyar Euro’ya çıkarmayı hedefleyen Michelin; 2020-2023 arasında endüstriyel alanda sağlayacağı verimlilikle, enflasyondan arındırılmış haliyle yılda 80 milyon euro tasarruf elde etmeyi planlıyor. Açıklanan strateji planı doğrultusuna Michelin; lastik işletmelerini büyütmeye, yatırım yapmaya ve yenilik getirmeye devam edecek. 

Kara yolu ulaşımı segmentinde Grup özellikle değer oluşturmaya odaklanırken; Madencilik, İş Makinesi, Tarım, Havacılık ve diğer özel ürün grubu lastiklerinde ise ürün ve hizmetlerinin çeşitlendirilmesine yatırım yaparak lider bir şirket olma özelliğini korumayı hedefliyor. 

HEDEF BÜYÜME ALANLARI

Yenilik kapasitesi ve malzeme uzmanlığı sayesinde Michelin lastiğin çevresinde ve ötesinde de; Hizmetler ve Çözümler, esnek kompozitler, tıbbi cihazlar, metal 3D baskı ve Hidrojen hareketliliği gibi alanlarda da güçlü bir büyüme elde etmeyi planlıyor. Hizmetler ve Çözümler alanında özellikle akıllı nesneler ve topladığı verilerin değerinden faydalanarak filo çözümleri portföyünü genişletme ve derinleştirme planları yapan Michelin, değer yaratan birleşmeler ve satın almalar stratejisini izleyerek ve yavaş yavaş yeni işletmeler oluşturarak çok hızlı bir gelişme gösteren esnek kompozitler pazarında da (konveyörler, bantlar, kaplamalı kumaşlar, kapaklar vb.) ciddi seviyede bir büyüme hedefliyor. 

Metal 3D baskı alanında Fives ile imalatçılar için özel yapım çözümlerden oluşan kapsamlı bir ürün yelpazesini pazarlamak üzere kurduğu AddUp ile uzmanlık geliştiren Michein, tıbbi cihazlar alanında da önümüzdeki yıllar için büyüme fırsatı öngörüyor. Hidrojen hareketliliği alanında ise Michelin, Faurecia ile oluşturduğu ortak girişimi olan Symbio üzerinden hidrojen yakıt hücresi sistemlerinde bir dünya lideri olmayı arzuluyor.