NEWTON YER ÇEKİMİ KANUNUNU SALGINDA KEŞFETTİ

Firmanın makalesi, Covid-19 kaynaklı ekonomik krizin ve belirsizlik ortamının, büyük yenilikler için de zemin oluşturduğuna dikkat çekiyor.

Makalede; uzaktan çalışmanın insanlık tarihinde ilk kez, 17. yüzyılda yaşanan veba salgınında uygulandığı ve çalışmalarını evinde sürdürmesi için gönderilen Cambridge Üniversitesi öğrencisi genç Isaac Newton’un yer çekimi kanununu, o dönemde, evinin bahçesinde keşfettiği anımsatılıyor.

İLK İKİ SIRADA İNOVASYON VE TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI VAR

Bu sebeple 2021 ve sonrasına yön vereceğine inandıkları ilk trendin inovasyonlar olduğunu, ikinci sırada tüketici davranışlarının geldiğini belirten Kendi, "Araştırmalarımız, yaklaşık üç ayda 10 yıllık dijital inovasyon yaşandığını ve dünya genelinde e-ticaretin, salgın öncesi seviyelere kıyasla 2 ila 5 kat arttığını ortaya koyuyor. Nisan 2020'de yayımladığımız raporumuzda da paylaştığımız gibi, değişen tüketici davranışları arasından; çevrimiçi market alışverişinin, sanal sağlık hizmetlerinin ve tüketicilerin ev için yaptıkları yeni düzenlemelerin kalıcı olması bekleniyor." ifadelerini kullandı.

SAĞLIK VE HÜKÜMETLERİN YAKLAŞIMI

İklim krizinin etkisini hızla hissettirdiği bugünlerde üçüncü trendin çevre olacağı belirtilirken, dördüncü sırada sağlık devrimi bulunuyor. Küresel salgınla mücadelede aşı araştırmaları başta olmak üzere  diğer araçlara ulaşmak adına küresel ölçekte yapılan yatırımların 180 milyar doları bulduğu öngörülüyor.

Sağlık alanında gerçekleştirilen yatırımların ve ilerlemenin sürmesi beklenirken, geleceğe yön verecek trendler arasında "biyo-devrim"in kritik öneme sahip olduğu vurgulanıyor. Makalede; Covid-19'un ekonomiler üzerindeki negatif etkilerinin üstesinden gelmek için bir dizi endüstriye borç veren hükümetlerin yaklaşımı, beşinci trend olarak açıklanıyor. 

İŞLEM HACİMLERİ REKOR SEVİYELERE ULAŞIYOR

Geçtiğimiz sene en üst beşte birlik dilimdeki firmaların 240 milyar dolarlık kâr elde etmesine karşın en alt beşte birlik dilimdekilerin de 400 milyar dolarlık zararı, altıncı trendin temelini meydana getiriyor ve bu, altıncı trend olarak adlandırılan kurumsal portföylerin yeniden yapılandırılmasına sebebiyet veriyor.

Makaleye göre; portföyler hızla değişiyor ve işlem hacimleri rekor seviyelere ulaşıyor. 

TEDARİK ZİNCİRİNDE GÜÇLÜ DEĞİŞİM BEKLENİYOR

McKinsey uzmanları, zaman alsa da tedarik zincirinde güçlü bir değişim beklediklerini ifade ederek, yedinci trend olarak tedarik zincirinin değişmesini tanımlıyorlar.

Tüm tedarik zincirin sadece yüzde 25’nin değişiminin dahi ancak 5 yılda tamamlanabileceği öngörülüyor. Son trend olarak da hava yolculuğuna dönüş gösteriliyor.

Araştırma sonuçları doğrultusunda; salgın sürecinde büyük oranda azalan küresel hava trafiğinin 2024'e kadar eski seviyelerine dönmeyeceği, iş seyahatlerinin dönüşünün de daha yavaş olabileceği tahmin ediliyor.

OTOMASYON İLE YENİ İŞLER ORTAYA ÇIKACAK

İnovasyonun meslekleri de etkileyeceğinin vurgulandığı makalede, dijitalin yükselişinin işimizin geleceğine çeşitli şekillerde yön vereceği ve bunların her birini anlamanın önemli olduğu ifade ediliyor.

Evden çalışma deneyiminin herkes için geçerliymiş gibi düşünülse de öncelikle gelişmiş ekonomilerle ilgili olduğuna vurgu yapılıyor.

Yükselen e-ticaretin yanı sıra teslimat, nakliye ve depo işlerinde artan otomasyonun da kritikliği vurgulanıyor. Son olarak da otomasyondaki yükselişle beraber kaybedilen işlerden daha fazla yeni işin yaratılacağı anımsatılıyor.