Tüm Kuruyemiş Sanayicileri ve İş Adamları Derneği Başkanı Hüsamettin Karaman, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını ile birlikte kuru yemiş ve kuru meyve tüketiminin arttığını söyledi. Evde geçirilen vaktin artmasının bu artışta etkili olduğunu belirten Karaman, özellikle sokağa çıkma kısıtlamalarının olduğu zamanlarda tüketicilerin kuru yemiş ürünlerini evlerinde bol bol bulundurmayı tercih ettiğini gördüklerini ifade etti. 
Kuru yemiş tercihlerinin başında ay çekirdeği, leblebi ve fıstık gibi ürünlerin geldiğini söyleyen karaman, yılbaşında da insanlar evlerinde olacağı için tüketimin artacağını, hazırlıklarını buna göre yaptıklarını ifade etti.
Yılbaşı dönemi cirosunun yaklaşık 475 milyon lirayı bulacağını tahmin ettiklerini söyleyen Karaman, yılbaşı alışverişleri sebebiyle aralık ayındaki tüketimin tüm yılın yaklaşık yüzde 12'sine denk geldiğini belirtti.

HEDEF GEÇEN SENEKİ CİROYU GEÇMEK

Bu yıl toplamda geçen seneki 14 milyar liralık ciroyu geçmeyi hedeflediklerini aktaran Karaman, Türkiye'de 2019 yılında iç pazar hacminin yaklaşık 650 bin ton karşılığı 14 milyar lira olarak hesaplandığını, 2020 yılı iç pazar çalışmalarını ise ocak ayı içinde tamamlayacaklarını söyledi.
Geçen yıl 2 milyar dolarlık kuru yemiş 1 milyar dolarlık kuru meyve ihracatı yapıldığını da belirten Karaman, bu yılın ocak-ekim döneminde ise 1,4 milyar dolar değerinde kuru yemiş, 762 milyon dolar değerinde de kuru meyve ihracatı yapıldığını ifade etti.