Arzum Elektrikli Ev Aletleri, 2021 yılının ilk çeyreğinde  202,5 milyon TL gelir açıklarken, firmanın net kârı ise 25,9 milyon TL olarak gerçekleşti.

NET KARINI YÜZDE 534,2 ARTIRDI

Geçen yılın aynı dönemine göre vergi öncesi net kârını yüzde 534,2 artıran şirketin net kârı 25,9 milyon TL oldu.

Aralık 2020’de halka arz olan firma, yılın ilk üç ayında 40,4 milyon TL esas faaliyet kârı elde ederken, Ocak-Şubat-Mart 2021’de 202,5 milyon TL satış gerçekleştirdi ve 2020'nin ilk çeyreğine kıyasla satışlarını yüzde 75,3 oranında artırdı.

Geçtiğimi sene 9,1 milyon TL olan FAVÖK (faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı) neticesi de yüzde 245 artışla 31,5 milyon TL olarak kaydedildi.

"HEDEFLERİMİZİN ÜZERİNDE BİR SONUÇLA DEVAM EDİYORUZ"

Firmalarının ilk çeyrek performansını değerlendiren Arzum CEO’su Mete Zadil, güçlenerek gelişen bir finansal yapıya sahip olduklarını ve dört yıldır kaydedilen büyümenin (YBBO) yüzde 38,3’ü geçtiğine dikkati çekti.

Çoklu satış kanalı modeli ile büyümeyi sürdürdüklerini kaydeden Zadil, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi 2021'e de istikrarlı, sürdürülebilir ve kârlı büyüme ile başladıklarını ifade etti.

Zadil, "Başarılı bir 2021 yılı ilk çeyreğinde yüzde 32,5 brüt kar marjı, ve yüzde 20 esas faaliyet kar marjı elde ettik. Yılın ilk üç ayı itibarıyla özkaynak karlılık oranımız yüzde 16,3 seviyesinde gerçekleşirken öz kaynak büyüklüğü ise 158 Milyon TL’yi aştı. Covid-19 gibi zorlu bir sürece rağmen hedeflerimizin ve geçen senenin aynı dönemine göre beklentilerimizin üstünde bir sonuçla yola devam ediyoruz" diye konuştu.

"HALKA ARZ İLE ARTIK DAHA GÜÇLÜ VE DAHA KURUMSALIZ" 

Geçen yılın son günlerinde halka arz edilerek yeni bir döneme başladıklarını ve başarılarına yeni ortakları da davet ettiklerini aktaran Zadil, 55.'ci yıllarını kutladıkları bu dönemde başarılı operasyonel ve finansal performansları ile pandemi gibi Türkiye ve dünyada yaşanan büyük olumsuzluklara rağmen stratejik hedeflerine ulaşmak adına hızla ilerlemeye devam ettiklerini söyledi.

Zadil, "Yalın ve dayanıklı iş modelimizle; son yıllarda satışlar, FAVÖK ve net kârlılıkta büyürken net işletme sermayesi ve borçluluğumuzu kontrol altında tuttuk. Öz kaynaklarımız büyüdü, temettü dağıttık ve net borç/FAVÖK oranını düşürdük. 2021 ‘de Great Place to Work Türkiye Enstitüsü tarafından Türkiye’nin En İyi İşvereni seçildik. 2021’de Arzum Tostçu Mini tost makinesi, iF Design Award'da 'Ürün Tasarımı' kategorisinde ödül almaya hak kazandı. Bunun yanı sıra inovatif teknolojilerin ödüllendirildiği, dünyanın farklı ülkelerinden çok sayıda markanın aday gösterildiği Plus X Award 2021'de de toplam 11 ödüle layık görüldük." ifadelerini kullandı.

Kazandıkları ödüllerle başarılarının ve markalarının gücüne güç katmayı sürdürdüklerini dile getiren Zadil, 1950’li yılların başlarında Eminönü’nde başlayan yerli ve millî markalarının hikayesinin, halka arz ile birlikte daha güçlü bir kurumsal kimlik ve güçlü bir marka olarak yoluna devam ettiğini belirtti.

"ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİMİZİ VE SAYIMIZI ARTIRACAĞIZ"

Aşılanmanın hızlanması ve oranların artışıyla 2021 yılında virüsün etkisinin azalacağına inandıklarını kaydeden Zadil, çalışmalarına aralıksız devam edeceklerini ve paydaşlarının yanında olacaklarını ifade etti.

Zorlu piyasa koşullarına rağmen istihdamlarını artırdıklarını, 2021'de istihdama katkı hedeflerini sürdüreceklerine değinen Zadil, sözlerini şöyle noktaladı:

"Pandemi ile birlikte önemi daha da artan sağlıklı beslenme ve hijyene yönelik inovatif ürünlerimizin çeşitliliğini ve sayısını artıracağız. Geçtiğimiz aylarda New York Times Meydanı’ndaki (Times Square) en ünlü yapılardan NASDAQ binasında Arzum OKKA’nın yer aldığı görkemli bir outdoor çalışmasına imza attık. Arzum OKKA ile dünyada daha fazla insana Türk kahvesini sevdirmeye devam edeceğiz."