İSTANBUL (AA) - Sumitomo Rubber AKO Türkiye Üst Yöneticisi olan Masatsugu Nishino, "Yatırımlar 2020 yılı sonunda tamamlandığında Türkiye’de yılda 10 milyon lastik kapasitesine ulaşacağız. Türkiye pazarında da yerli ortak AKO Grup sayesinde hızla büyüyoruz. Bu ortaklıktan müthiş bir sinerji doğdu" şeklinde konuştu.

AKO Grup tarafından konuyla ilgili olarak yapılan açıklamaya göre, Çankırı’da üretimi gerçekleştirilen Falken ZE 310, Alman otomotiv dergilerinden AUTO BILD tarafından yapılan lastik testinde ikinci sıraya yerleşti. Verimlilik ve diğer çeşitli performans özellikleri değerlendirmesinde ZE 310 test edilen tüm lastiklerin arasında en yüksek ikinci genel değerlendirmeye sahip oldu. Falken lastikleri sıkı değerlendirme standartları ile bilinen Avrupa pazarında olumlu değerlendirmeler almayı sürdürüyor.

Sumitomo Rubber Industries’in Türkiye lastik sektörünün büyük oyuncularından AKO Grup’la 2013 senesinde gerçekleştirdiği yatırımda 2020 senesi itibarıyla büyük mesafe kat edildi. 2015 senesi içinde yapımı tamamlanan Çankırı’daki Sumitomo Lastik fabrikasında Dunlop ve Falken marka lastiklerin Avrupa ve Türkiye pazarı için Türkiye üretim üssü konumuna yükseldiği bildirildi.

Çankırı’da üretimi gerçekleştirilen Falken ZE 310 Avrupa'da da dikkatleri çekiyor. Açıklamada görüşlerine başvurulan Masatsugu Nishino, yatırımların 2020 senesi sonunda tamamlandığında Türkiye’de senede 10 milyon lastik kapasitesine ulaşacaklarını ve Türkiye pazarında da yerli ortak AKO Grup sayesinde hızla büyüdüklerini ve bu ortaklıktan müthiş bir sinerji doğduğunu dile getirdi..

Nishino, 500 milyon dolar ortak yatırımla kurulan bu fabrikanın, Türkiye ve Avrupa pazarları için üretim üssü kimliği taşıdığın  vurgulayarak, “Bu fabrika bir yandan çalışıyor, bir yandan da yeni faz inşaatlarıyla büyümeye devam ediyor. 2020 yılı başında 8’inci üretim hattının devreye alınmasını hedefliyoruz. Çalışan sayısı 2020’de 2 bine, günlük üretilen lastik sayısı da 30 bin adede çıkacak. Öngördüğümüz yatırım planından bir milim sapmadan yolumuza devam ediyoruz”  şeklinde görüş bildirdi.

Nishino, “Çankırı fabrikamızda yüzde 80 ihracat oranı ile çalışsak da yerli ortağımız AKO ile Türkiye pazarında hızlı bir büyüme yakaladık. Bu ortaklığın güçlenerek sürmesi bizi daha da güçlü kılacaktır” dedi. Türkiye’de Falken ve Dunlop markalarıyla açmış oldukları bayi sayısının 150’ye ulaştığına dikkat çeken Nishino, bunun 2020 senesi sonunda 200’ü geçmesinihedeflediklerini dile getirdi.

Nishino, Türkiye’de gerçekleştirilen üretimin OEM pazarında da güçlü bir oyuncu olmalarına katkı sağladığına dikkat çekerek, “Türkiye’de ürettiğimiz Falken ve Dunlop lastiklerimizle Türkiye ve Avrupa’daki otomotiv devlerine orijinal ekipman tedariğini başlattık. Önümüzdeki yıllarda şirketimizin lastiği, orijinal ekipman olarak çok daha fazla görülecek” şeklinde konuştu.