Rulman Durursa,Makina Durur

Rulman Durursa,Makina Durur

Rulman Durursa,Makina Durur

Çağlayanlar Otomotiv, 1955 yılından beriilk günkü heyecan ve özveriyle sanayiye her tipte rulman sunuyor. FirmanınGenel Müdürü Sertay Güner; “Sanayide rulmanlar çok ağır şartlarda çalışıyor vehepsi çok kilit noktalarda bulunuyor. Bu sektördeki fabrikaların bakımzamanlarında duruş maliyetleri binlerce dolarla ölçülüyor. Rulman durduğuzaman, makina durur” diyor.

 

Otomotivyedek parça ve rulman konularında 1955 yılından bu yana uzmanlaşarak Türkiyepiyasasına hizmet vermeye başlayan Çağlayanlar Otomotiv; 1980 yılından itibarenönce RHP rulmanlarının daha sonraki yıllarda da dünyanın en büyük rulmanüreticilerinden NSK Rulmanları’nın Türkiye Genel Distribütörlüğü’nü aldı. Sonolarak da NSK Lineer-Kızaklı sistemlerini de bünyesine katan firma, her türlürulman ihtiyacına karşılık verecek yelpazeye kavuştu.

 

Siz piyasanın en eski firmaları arasındayer alıyorsunuz. Ürün çeşitliliğinizde ne tipte ürünler mevcut?

Evet,Çağlayanlar Otomotiv yedek parça ve rulman piyasasındaki en eski firmalardanbirisidir. Kuruluşumuz 1955 yılında, rahmetli İbrahim Çağlayan tarafındangerçekleştirilmiştir. Taksim’de küçük bir yedek parça dükkanı olarak hayatınabaşlayan firmamız, şu anda Türkiye’nin en büyük üst kalite rulmandistribütörlerinden bir tanesidir. 2012 yılından beri de Sancaktepe’deki yenibinamızda faaliyet göstermekteyiz. 60 kişilik kadromuzla ve GenelMüdürlüğümüzün haricinde iki tane şubemizle Türkiye’nin her köşesine hizmetvermeye devam ediyoruz. Çoğu firma sadece otomotiv veya sadece sanayi alanındayatırım yapmakta ve kendi konularıyla ilgili bilgi sahibi olmakta… Biz ikialanda da yıllardır hem stok, hem de çalışan yatırımı yaparak tüm sektörlerehizmet vermeyi başarmış bir firmayız. Sanayi ve otomotiv sektörlerine rulman,kayış, keçe, zincir ve yedek parça çeşitlerimizi sunuyoruz.

 

Süregelen iş birliklerinizden bahsedermisiniz? Hangi markalarla çalışıyorsunuz?

NSK Rulmanları’nınen eski distribütörüyüz. 30 yılı aşkın bir süredir iş ortaklığımız devamediyor. Onun dışında Timken markasının hem sanayi, hem de otomotivdistribütörlüğünü yapıyoruz. Keçe konusunda Freudenberg, kayışta Optibelt,zincirde Tsubaki bizim üst seviye distribütörlüğünü yaptığımız markalararasındadır. Bunun dışında, kendimize ait Ecoparts markamıza ait otomotiv vesanayi ürünlerimiz de her daim stoklarımızda bulunmaktadır.

 

Kullanıcılarrulman seçiminde oldukça hassas davranabiliyorlar. Özellikle kullanım kaynaklıdayanıklılık ve kalite ön plana çıkıyor. Bu noktada sizin ürünlerinizi diğermarkalardan ayıran farklar nelerdir?

Prensipolarak her zaman üst kalite ürünleri piyasaya sunuyoruz. NSK, Timken, Optibelt,Tsubaki, Freudenberg markaları kendi alanlarında dünyadaki en yeni teknolojiylekendi fabrikalarında, kendi kalite kontrolleriyle üretilen markalardır. Amacımızçözüm üretmek olduğu için kaliteden ödün vermeyen markalarla çalışıyoruz. Kalitekonusunda da rekabet üst seviyelere dayanmış durumda… Ürünün ömrünü uzatarak,bakım maliyetlerini düşürmek adına her marka Ar-Ge bütçelerini artırmaktadır. Tekbir ürünün fiyatı yüksek olsa da uzun vadede bakım-onarım maliyetlerini düşürmeyivaat ediyoruz.

 

Bir rulmanın kırılması ya da sorunçıkarması makinaları direkt etkileyen bir unsur… Bu anlamda müşterilerinizekullanıma yahut rulman seçimine yönelik mühendislik hizmeti veriyor musunuz?

Türkiye’dekien büyük mühendislik ekiplerinden birine sahibiz. Şu anda bünyemizdekonularında uzmanlaşmış yedi mühendis ve onlara destek veren 10 kişilik birteknik ekibe sahibiz. Türkiye’nin neresi olursa olsun tespit yapmak ve çözümüretmek için hazırız. Amacımız müşterilerimize doğru ürünü önermek, bununsonucunda verimliliklerini artıracak yollar sunmaktır.

 

Bu noktada rulman ihtiyacı, sirkülasyonunen yoğun olduğu sanayinde çok ciddi bir önem kazanıyor.          Rulmanların bozulması ya da kırılması fabrikaları ve sizinasıl etkiliyor?

Sektördekiiş makinalarının rulman ihtiyacı inanılmaz boyutta… Keza aynı şekilde demirçelik sektörü de hareketli. Sanayide fabrikaların bakım zamanlarında duruşmaliyetleri binlerce dolarla ölçülüyor. Ağır sektörlerde, sanayilerde rulmanlarçok ağır şartlarda çalışıyor ve hepsi çok kilit noktalarda bulunuyor. Rulmandurduğu zaman, makina durur. Çok yüksek hıza, çok yüksek ısıya ya da çok büyükağırlığa dayanabilecek rulmanlar var. Bazı sektörlerde titreşimli ortamlardaçalışan rulmanlar da var. Çağlayanlar olarak fabrikalara gidip rulman uygulatıpsonunda üç ayda bir yapılan bakımı, altı aya ya da bir seneye çıkarmayıbaşarıyoruz. Rulman pahalı; ama daha az bakım maliyetiyle o parayı geridöndürmeniz kolay.

 

Hangi sektörlerle yoğun olarakçalışıyorsunuz?

Demir çeliksektöründe çok kuvvetliyiz. Bunun yanında girmediğimiz sektör sayısı neredeyseyok. Maden, çimento, otomotiv gibi başlıcalarını sıralayabilirim.

 

Sizce rulman konusunda ülkemizdeki gelişme ne boyutta? Bunoktada oldukça Türkiye’de oldukça fazla marka ve ciddi bir rekabet yaşanıyor…

Günümüzde kesinlikle talepten çok, arzvar. Bu da son kullanıcı için avantaj oluşturmaktadır. Kaliteli ürünüverilebilecek en uygun fiyata alabiliyorlar. Bu sebeple, karlılıklar da ciddianlamda düşüyor.

 

Rulman sektörünü Avrupa ile kıyaslar mısınız? Ne gibi farklar var?

Avrupa ile kıyaslandığında çok fazlafiyat odaklı bir satış pazarına sahibiz. Bu bizim gibi kaliteli üründistribütörlerini zorluyor; çünkü fiyatlar her zaman rekabetçi olamıyor. Sonyıllarda bizim gibi satış öncesi ve sonrası servis veren firmalar için bu birengel değil. Son kullanıcıyı bilgilendirmek ve bilinçlendirmek çok önemlioluyor. Kaliteli ürünün uzun vadede ciddi tasarruflar sağladığını ispatlamak vegöstermek gerekiyor. NSK’nın bu konularda başarı hikayeleri bulunmakta. Artık10 sene öncesine göre çok daha bilinçli bir müşteri ile karşı karşıyayız. Buyüzden sadece mühendislerimizi değil, tüm satış ve operasyon ekibimize gerekeneğitimleri düzenli bir şekilde veriyoruz. Bize rulman sorulduğunda sadecereferans değil; özellikleri, ölçüleri ile ilgili de bilgi isteniyor artık.

 

Rulman sektöründe faaliyet gösteren kişiler noktasında kalifiye elemanbulmakta zorlanıyor musunuz? Firmanız içerisinde bu anlamda eğitime verilenbakış açısı nedir?

Firmamızı her zaman okul olarakdeğerlendirmişimdir. Konusunda uzmanlaşmış, tecrübeli insanları piyasada bulmakkolay değil. Bu yüzden biz, düzenli eğitim programları planlayarak bu kişileriuzmanlaştırma yoluna gidiyoruz.

 

Stok planlamanız nasıl işliyor? Aynı günsevkiyat gerçekleştirebiliyor musunuz?

Stoklarımızdamevcut ise gün içerisinde İstanbul müşterilerimize teslimat yapıyoruz. Kargo veambar aracılığı ile de tüm Türkiye’ye aynı gün içerisinde sevkiyat yapıyoruz.Stoklarımızda olmayan ürünler için de terminli sipariş alıyoruz ve ürünlerstoklarımıza girdiği anda en kısa sürede müşterilerimize ulaşmasını sağlıyoruz.

 

Son dönemde yaptığınız herhangi bir yatırımvar mı ya da olacak mı?

Ekonomikve politik zorlukların olduğu bu dönemde iki şube açtık ve çalışan sayımızı artırdık.Yeni şubeler için planlamamız hazır, uygun zamanı bekliyoruz.

 

Pazar payınızı artırmak için ne gibi çalışmalar yapıyorsunuz?

Artık fiyat indirimi yaparak müşterikazanmak, söz konusu değil! Hizmet ve çözüm götürmek gerekiyor. Bu sebeple mühendislikhizmetlerimizi artırmanın yanında müşteri temsilcilerimizi de konularındauzmanlaştırıp verdikleri hizmetin kalitesini arttırmaya çalışıyoruz.

 

2017 için stratejileriniz nelerdir?Cironuzu artırmak için iç piyasada mı yoksa dış piyasada mı büyümeyihedefliyorsunuz?

Bizim hedefimiz,60 senelik firmamızı en az bu kadar daha ileriye götürebilecek köklü adımlaratmak ve tüm Türkiye’deki güç aktarım pazarındaki payımızı büyütmektir.

 

 


SERTAY GÜNER KİMDİR?

İstanbul’da1974 yılında doğdu. Marmara Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun oldu.Şirkette 3’üncü jenerasyon olarak çalışmalarını sürdüren Sertay Güner; 22senedir aktif olarak Çağlayanlar Otomotiv’de görev alıyor. Güner; şu andafirmada Yönetim Kurulu Üyesi olmasının yanı sıra şirketin Genel Müdürü olaraksektöre hizmet veriyor.

 

 

Güncelleme Tarihi: 08 Kasım 2016, 07:59

Yorum yapabilmek için üye girişi yapmanız gerekmektedir.

Üye değilseniz hemen üye olun veya giriş yapın.

banner30

banner1

Dergiler
Partnerler