Bu aralar en çok aldığım soru şu; ''Salgın riski ortadan kalkınca, pazarlama açısından artık her şey dijitale mi geçmiş olacak?''

Cevabım ise şöyle; 
- Müşteri potansiyeliniz şahıslar ise, kısmen evet.
- Müşteri potansiyeliniz firmalar ise, büyük ölçüde hayır.

Şahıs odaklı pazarlama (B2C) için dijital dünyada belli oranlar var zaten. Örneğin; aylık 100 bin TL bütçe kullanıldığında, ne kadar gösterim olacağı, kaç tıklama alacağı ve gelen ziyaretçilerden kaç tanesine ne kadar ürün / hizmet satılacağı ortalama olarak belli. 

Bu durum salgın sonrası bir miktar daha artar, çünkü kalabalık mağazalara gitmek biraz zaman alacaktır. Devasa bir büyüme olmaz, çünkü insanlar çok sıkıldı.

Şirket odaklı pazarlama da ise (B2B), dijitalde çok yüksek bütçeler kullanmak hiçbir zaman mümkün olmadı, olamaz da. 

B2B firmalar, sadece müşteri potansiyeli aramak için, zaten oldukça sınırlı olan pazarlama bütçelerinin tamamını dijitale aktaramazlar. 

Çünkü onların rekabet yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi ve marka yatırımı gibi bütünleşik pazarlamaya da ihtiyaçları var.