Enerya iş süreçlerini 3 farklı operasyonla sürdürüyor

Enerya Genel Müdürü Arda Beştaş, iş süreçlerini 3 farklı operasyonla sürdürdüklerini ve teknolojik gelişmeleri odak noktasına aldıklarını söyledi.

Enerya iş süreçlerini 3 farklı operasyonla sürdürüyor
Robot Zirvesi

Koronavirüs salgını sürecini nasıl yönettiklerini anlatan Enerya Genel Müdürü Arda Beştaş, iş süreçlerini üç farklı operasyonla değerlendirdiklerini söyledi. Beştaş, toplum sağlığını ön plana alarak bir dizi eylem planını hayata geçirdiklerinin de altını çizdi. 

3 FARKLI OPERASYONLA İŞ SÜREÇLERİMİZİ YÖNETİYORUZ 

Enerya olarak her zaman olduğu gibi bu süreçte de sektörümüzdeki gelişmeleri yakından takip etmeye devam ediyoruz. Bu zorlu dönemde çalışanlarımızın ve müşterilerimizin ve toplumun sağlığını önceliğimize alarak bir dizi eylem planı hayata geçirdik. Şu anda “evde, ofiste ve sahada” olmak üzere 3 farklı operasyonla iş süreçlerimizi yönetiyoruz. 7x24 hizmet verme durumunda olan bir sektördeyiz. Bu sebeple minimum sayıda da olsa çalışma arkadaşlarımızla sahada operasyonu aksatmayacak şekilde tüm önlemlerimizi alarak hizmet vermeye devam ediyoruz. Sürecin en başından bu yana olduğu gibi İçişleri Bakanlığının, Sağlık Bakanlığının, Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun (EPDK) ve Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığının alacağı tüm kararlara uymaya devam edeceğiz.

TÜM SENERYOLARA KARŞI AKSİYON PLANLARIMIZI HAZIRLADIK 

Salgının yayılmaya başlamasıyla birlikte daha önceki acil durum planlarımıza Kovid-19’u da ekledik. Oluşabilecek tüm senaryolara karşı kriz ve aksiyon planlarımızı hazırladık. Pandeminin etkisinin devam etmesi durumunda da yetkililerin alacağı kararlara tüm sektör temsilcileri gibi biz de uymakla yükümlüyüz. Ancak yaşanabilecek her duruma karşın operasyonlarımızı devam ettirmemizi sağlayacak planlarımız da an itibariyle hazır.

TEKNOLOJİK GELİŞMELERİ ODAK NOKTAMIZA ALIYORUZ 

Aslına bakarsanız Enerya olarak var olan şebekelerimizi büyütürken inovatif ve teknolojik gelişmeleri de odak noktamıza alıyoruz. İnsanların ürünlerden beklentilerinin değiştiği deneyim çağında müşterilerimizin memnuniyetini merkeze alarak iş süreçlerimizi yönetiyoruz. Abonelerimizin hayatını kolaylaştırmaya yönelik, işlemlerini evlerinden yapmalarını sağlayan web chat, online işlemler, Çağrı Merkezi gibi konfor sağlayan uygulamaları da abonelerimize sunuyoruz. Bu noktada abonelerimizin online işlemlerini abonelik ve fatura işlemleri olarak iki ayrı kategoride gerçekleştirebilmelerine olanak tanıyoruz. Abonelik işlemlerinde abonelerimiz online abonelik sözleşmesi, binanın önünde doğalgaz hattı olup olmadığını sorgulama, sertifikalı firmaları sorgulama, proje ve randevu durumunu öğrenme, mail adresi güncelleme ve iletilen talep ve şikayetlerin görüntülenebilmesi gibi hizmetlerden faydalanabilirken; fatura işlemlerinde ise fatura görüntüleme, fatura son ödeme tarihini 15’ine erteleme, fesih işlemleri hizmetlerini kolaylıkla gerçekleştirebiliyor. Aynı zamanda abonelerimiz ödemelerini PTT şubelerinin ATM’lerinden, anlaşmalı bankalardan ve mobil-internet aracılığıyla yapabiliyor. Ayrıca, abonelerimizin rahatlıkla Müşteri Hizmetleri Ofislerimiz’den randevu almalarını sağlayacak “Online Randevu Sistemi”ni çok yakında hayata geçirmek üzere gerekli altyapı çalışmalarını yürütmekteyiz.

YAŞAM ALIŞKANLIKLARIMIZ DEĞİŞTİ 

Koronavirüsün (Kovid-19) yarattığı hasar küresel anlamda ekonomiyi olumsuz etkilediği gibi sosyolojik ve psikolojik etkileri de oldukça fazla. Bunun yanı sıra Kovid-19 virüs salgını sebebiyle uygulanan sosyal mesafe ve evden çalışma modeli hem dünyada hem Türkiye’de günlük yaşam tarzlarımızı etkiledi. Bu noktada da yaşam pratikleri, alışkanlıklar ve iş yapma biçimleri her geçen gün kabuk değiştirdi. Bugünlerde dijitalleşmenin önemi bir kez daha öne çıkarken evden çalışma modelini tüm dünya, aynı anda deneyimlemeye başladı. Buna ek olarak; çalışanların katılımını, iletişimin sürekli ve açık olmasını ve çalışanların refahını sağlamak da büyük önem taşıyor. Artık bu yenidünya düzeninde sürdürülebilir iş süreçleri için bu yeni çalışma/yaşam tarzına uyum sağlamamız gerekiyor. Ayrıca müşteri deneyimleri de değişim gösteriyor. Online alışverişler hız kazanıyor, ödemeler firmaların müşterilerine sunduğu online platformlar üzerinden tamamlanıyor. Tüm dünya artık online yaşıyor. Onun için bu sürecin sonunda tüm şirketlerin, dijital dönüşümde hızlanacağını, eski sistemleri bırakacağını ve verimliliği önceliğe koyarak iş süreçlerini gözden geçireceğini öngörüyoruz. En önemlisi sağlıkla bu dönemi atlatabilmek… Birlikte daha güçlü olacağımızı ve geri kalan her şeyi yerine koyabileceğimizi biliyoruz. Bu noktada Enerya olarak Enerya Kampüs’ün 2020 yılındaki temel eğitimlerini dijital ortama taşıdık. İş Sağlığı ve Güvenliği, KVKK, ISO 27001 Bilgi Güvenliği gibi standartlara bağlı eğitimler ile Temel Doğal Gaz eğitimi, Acil İhbarlara Müdahale Eğitimi gibi iş koluna yönelik eğitimleri de dijital ortamda veriyoruz. Bunun yanı sıra yaşanan döneme özel Stres ve Kaygı Yönetimi ile ilgili olarak, konusunda uzman bir psikoloji profesörü ile tamamen Enerya’ya özel dijital eğitim serisi hazırladık. Eğitim serisinin ilk bölümü tüm çalışanlarınıza ulaştı.

YENİ BİR DİJİTAL ÇAĞA UYANACAĞIZ 

Bu süreç tüm dünyaya yeni bir bakış açısı kazandırdı. Toplumun organizasyon yapısı, ekonomik ilişkileri, bireylerin davranışları, yaşam biçimleri kökten değişti. Kurumlara da iş yapma şekillerini yeni baştan inceleyip tasarlama sorumluluğu yükledi. Hemen herkesin değişime hızla adapte olmasını ve esnek davranabilmeyi gerektiren bir dönemden geçiyoruz. Plan yapmak, her koşula hazırlıklı olmak, bugün dün olduğundan daha da önemli.  Dolayısıyla tüm sektör temsilcilerinin ifade ettiği gibi yeni bir dijital çağa uyanacağız. Aynı zamanda çok daha bilinçli müşteri kitlesiyle karşı karşıya kalacağız. Bu süreç sonunda tüm şirketleri dijital bir reform bekliyor. İnsanların ürünlerden beklentilerinin değiştiği deneyim çağında dijitale odaklanarak iş süreçlerimizi yönetmeye devam edeceğiz.  


 

Güncelleme Tarihi: 28 Mayıs 2020, 10:18
YORUM EKLE

Kontek

Aha MerusPower

Dergiler

ST Endüstri Radyo Canlı Yayını