TPF’nin 2018 yılı yol haritası belirlendiği ANFAŞ Food Product etkinliğinde konuşan Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF), Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Altunbilek; “Bu yıl sektörümüzde verimlilik ön planda olacak. Yerel zincirler olarak 2017'yi yüzde 12 büyüme ile kapattık. 2018 yılı hedefimiz yüzde 15 büyümek" dedi.

Türkiye Perakendeciler Federasyonu (TPF), gıda sektörünün uluslararası buluşma merkezi haline gelen ANFAŞ Food Product'a 300’e yakın üyesi ile katıldı. Bu yıl 17-20 Ocak tarihleri arasında kapılarını 25’inci kez aralayan organizasyona Avrupa Türk Perakendeciler Birliği ile katılan TPF, 2 gün boyunca ANFAŞ ev sahipliğinde yeni işbirlikleri için sektör profesyonelleri ile bir araya geldi. TPF’nin 2018 yılı yol haritası belirlendiği organizasyonda Başkan Mustafa Altunbilek; “Bu yıl sektörümüzde verimlilik ön planda olacak. Pazardaki aşırı rekabet, sektörde pastayı küçültmekle kalmadı; karlılığı düşürdü. Sektör zor bir sürece doğru sürüklendi. Yerel zincirler olarak 2017'yi yüzde 12 büyüme ile kapattık. 2018 yılı hedefimiz yüzde 15 büyümek" dedi.

Perakende sektörünün önemli ve büyük çatı örgütü konumunda olan TPF, bu yıl 25'inci kez kapılarını aralayan ANFAŞ Uluslararası Food Product'a çıkarma yaptı. Perakende sektörünün büyümesi ve gelişmesi için çalışmalarını sürdüren TPF, Türkiye'nin dört bir yanından ve Avrupa Türk Perakendeciler Birliği’nden toplam 300'e yakın üyesi ile organizasyona katıldı. 

Sektörün en kapsamlı gıda ve içecek fuarı olmasının yanı sıra ülkeler arasındaki ticaret hacmini de güçlendirmeyi hedefleyen ANFAŞ Uluslararası Food Product'ta TPF üyeleri, düzenlenen fuar turu kapsamında Başkan Mustafa Altunbilek önderliğinde katılımcı firmalarla görüşmeler gerçekleştirdi. Turun ardından ANFAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Ali Bıdı ile bir araya gelen TPF heyeti, fuarın dördüncü gününde perakende sektörünü değerlendirerek, 2018'in yol haritasını üye kampında belirendi.

“2018 HEDEFİMİZ YÜZDE 15 BÜYÜME”
Yerel zincirlerin ulusal ve indirim marketleri karşısında yaşanan rekabete rağmen büyük fotoğrafa odaklanarak, tüketici ve iş ortakları çıkarlarını gözeten yaklaşımı ile büyümesini sürdürdüğünü kaydeden Altunbilek; "Biz yan yana market açarak ya da 'nerede o eski günler?' demek yerine çalışmaya, Türkiye'de değer yaratmaya odaklandık. Zor bir yıl olmasına rağmen 30 milyar TL'yi aşkın ciroya ulaştık. Toplam market grupları içerisinde istihdam payımız yüzde 40'a, satış payımız yüzde 35,3'e, toplam gıdadaki yerellerin satış payı ise yüzde 9,8'e ulaştı. 2018'de de tüm çalışanlarımızın aynı seviyede hizmet verebilmeleri, güçlü donanıma sahip olabilmeleri için tabiri yerindeyse Türkiye'yi karış karış dolaşacağız. Yeni teknolojilere yatırım yapacağız. Üyelerimize, çalışanlarımıza, üreticimize, tedarikçimize, iş ortaklarımıza, marketlerimizden alışveriş yapan müşterilerimize değer yaratmak için çalışacağız. 2018 yılı hedeflerimiz ciroda yüzde 15 büyümek" dedi.