‘Dijital Sektörde İnsan Kaynağı’ Raporu Yayınlandı

IAB Avrupa Eğitim Komitesi tarafından Araştırma Komitesi desteğiyle hazırlanan rapor, Dijital Pazarlama İletişimi Sektöründe işe alım yapan yetkililerinin ve bu alana girmeye hazırlanan adayların yaşadığı zorlukları tanımlamakta. Bu doğrultuda eğitim ihtiyaçları ve gelecekteki önceliklere odaklanılmakta. Rapor ayrıca işveren ve çalışan adaylarının ücret beklentileri ve gerekli yeterlilikler gibi konularda algı uyuşmazlıklarını da belirtmekte.

Rapora göre, insan kaynakları uzmanlarının ve eğitmenlerin, sektör çalışanları ve olası adaylar için önemli buldukları unsurların başında programatik (yüzde 56) ve Analytics (yüzde 54) konuları var. Bunların dışında video reklamlar (yüzde 39), gelişen teknolojiler (yüzde 37), çapraz medya (yüzde 36) ve içerik pazarlaması (yüzde 35) da önemli konular arasında yer almakta. Ev-Dışı Dijital (yüzde 11.81), Dijital Ses (yüzde 14.17) ve e-mail pazarlaması (yüzde 14.96) ise eğitim talebi açısından geri planda kalıyor.

IAB Avrupa CEO’su Townsend Feehan 


“Dijital Sektörde İnsan Kaynağı 2018 Raporu, endüstri için katma değerli bir kaynak oluşturma adına  başlatılan aşamadır. Bu aşamai önümüzdeki yıllarda Dijital reklam alanındaki nitelikli eleman eksikliğinin üstesinden gelebilmek için gerekli olan öncelikleri belirleyebilmemizi sağlayacak.”

Raporda öne çıkan başka bir önemli konu ise eğitim sistemindeki yetersizlik. Sistemin birçok açıdan Dijital devrin lüzumlarına uygun olmadığı ve yeni nesil yetenekleri Dijital reklam ve tanıtım sektörünün koşullarına ve taleplerine göre yetiştirme konusunda yetersiz kaldığına vurgu yapılıyor. Çalışmada yer alan çok sayıda kişi, bu durumun sektörün Dijital yetenek eksikliğinin en büyük nedeni olduğuna iaşret ediyor.