Endüstride 360 derece pazarlamanın özü, müşterileriniz her neredeyse, markanızın da orada olmasıdır. Gözünüzde büyütmeyin, bunu yapmak için bir servet harcamanıza gerek yok. Yapmanız gereken çoklu iletişim kanallarını aynı anda birbiriyle koordinasyon içinde kullanmaktır. 

Yani, bir fuara katıldığınızda reklamlarınızı durdurmayın. Kendi seminerlerinizi yaptığınızda zirve ve sergilerden uzaklaşmayın. ''Sosyal medyayı kullanıyorum'' diyerek, geleneksel mecraları terk etmeyin. TV’lerde rakibimi gördüm, demek ki keramet TV reklamlarındaymış'' deyip, tüm pazarlama bütçenizi bir haftalık tanıtımla tüketmeyin! 

Pazarlama iletişimini 360 derece kullanın ve müşterilerinizi her alandan kuşatın. Reklamlarınız, fuar ve zirve katılımlarınız, firmanıza özel seminerler, sosyal medya yönetiminiz, PR çalışmalarınız, satış geliştirme faaliyetleriniz, hepsi tek bir amaca hizmet etsin ve birbiriyle koordineli olarak çalışsın.

Bunu yaptığınızda, pazarlama yatırımınızın size geri dönmemesi gibi bir durum yoktur. 

Unutmayın! Sizin satmak için uğraştığınız kadar, müşterileriniz de doğru tedarikçiyi bulmak için uğraşıyor. Önemli olan müşterilerinizin gözünde farklılaşmanızdır. Bu da ancak 360 derece pazarlama ile mümkün. 

Bu yazı Fabrika Odaklı Pazarlama Kitabı’ndan alınmıştır. 

Kitap almak için: STkitap.com