KOSGEB Başkanı Hasan Basri Kurt, "İnanıyorum ki, Türkiye'nin yakalamış olduğu genç nüfus yoğunluğu bu teknoloji kullanımını yerli üretim ile yapabilecek. Yani KOBİ’lerimiz teknolojinin üretimi ve tabana yayılması süreçlerinde dışarıya bağımlı olamayacak." dedi.

"DİJİTAL OLGUNLUK SEVİYESİNDE TÜBİTAK İLE ÇALIŞIYORUZ"

Başkan Kurt, Deloitte Türkiye Ortağı / Teknoloji Medya ve Telekomünikasyon Endüstrisi Lideri Metin Aslantaş’ın moderatörülüğündeki "Future Of Technology” webinar serisinin ilki olan ve çevrim içi olarak düzenlenen “Bulut Bilişim Teknolojileri” toplantısına katıldı.

Teknolojide Kadın Derneği Başkanı Zehra Öney, Progroup Danışmanlık Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Salim Çam ve Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Özlem Kestioğlu ile birlikte "Buluta Taşınan Ekonomiye Uyum Sağlarken, Fırsatlar, Riskler ve Rekabet” panelinde yer alan Kurt, KOBİ’lerin dijitalleşmeleri konusunda yol haritalarını belirlemek adına dijital olgunluk seviyelerini ölçmek amacıyla TÜBİTAK ile iş birliği yaptıklarını dile getirdi.

"TERCİH VE GEREKLİLİK BOYUTLARIYLA ELE ALINABİLİR"

KOSGEB olarak Türkiye’de KOBİ’lerin gelişmesi, kapasitelerinin arttırılması için uzun yıllardır çalışmalar yaptıklarını ifade eden KOSGEB Başkanı, "Bu çalışmalar içerisinde dijitalleşme, teknolojinin yaygın olarak kullanımı çok önemli bir yer tutuyor. Türkiye’de KOBİ’lerimizin genel yapısı itibariyle dijitalleşme, dijital dönüşüm iki boyutuyla ele almak gerekiyor. Tercih boyutu ve gereklilik boyutu ile ele alınabilir." dedi.

"KULLANIMDA ALMAMIZ GEREKEN MESAFE VAR"

Teknolojiyi KOBİ'lerin kullanma noktasında büyük işletmelere kıyasla çok daha çabuk adapte olduklarını söyleyen Kurt, kompaktıklık ve esneklik avantajlarıyla hızlı bir şekilde yazılımlarını, sistemlerini ve veri ile ilgili kararlarını daha kolay verebildiklerini, ancak yaygınlığın önemine işaret etti. 

Ana eksiklerden birinin teknolojinin yaygın kullanımında farkındalığın artırılması olduğunu ifade eden Kurt, avantajlı ve dezavantajlı bölgelerin bulunduğunu bilhassa Marmara Bölgesi’ndeki KOBİ’lerin dijitalleşme katsayılarının ve dijitalleşmeye yatkınlıklarının daha üst seviyede olduğuna dikkat çekti. Başkan Kurt, teknoloji altyapısının var olmasına karşın kullanımda alınması gereken mesafe olduğunu kaydetti.

"GİRİŞİMCİLERİ VE KOBİLERİ YÖNLENDİRECEĞİZ"

Bilhassa orta ölçekli şirketlerin teknoloji yönünden dünyadaki diğer rakipleriyle bulundukları rekabetin içerisinde avantaj pozisyonları sayesinde öne çıktığını bildiren Kurt, Türkiye'nin daha hızlı bir ulaşım ağının olması gibi farklı avantajlarla birlikte teknolojiyi iyi kullanır duruma geldiğini söyledi.

Kurum olarak KOBİ'lerin dijitalleşmeleri konusunda yol haritalarını çıkartmak üzere dijital olgunluk seviyelerini ölçmeyi amaçladıklarını, ancak bu alandaki insan kaynağının yetersiz olduğunu dile getiren Kurt, "Bu konuda KOSGEB olarak daha önce dijitalleşme ile ilgili KOBİGEL çağrıları yaptık. Bu çağrılar iki başlıkta gerçekleşmişti. Birincisi uygulayıcılar için, diğeriyse yazılımcı ve sistemin altyapısını oluşturanlar içindi. KOBİGEL projeleri sonucunda gelen talepler özellikle bulut teknolojileri konusundaydı. Uygulamaya aldığımız program sayesinde talepleri gördük. Bundan dolayı önümüzdeki süreçte teknoparklardaki girişimcileri ve KOBİ'lerimizi bu alanlara yönlendirmek istiyoruz." diye konuştu.

"BAŞARILI ÖRNEKLERİ DAHA DA ARTIRMAYI HEDEFLİYORUZ"

Türkiye'nin yakalamış olduğu genç nüfus yoğunluğunun teknoloji kullanımını yerli üretim ile yapabileceğine inandığının kaydeden KOSGEB Başkanı Kurt, KOBİ'lerin teknolojinin üretimi ve tabana yayılması süreçlerinde dışarıya bağımlı kalmayacağını ve başarılı örneklerin de oluşmaya başladığını vurguladı.

Kurt sözlerini, "KOSGEB olarak inşallah TÜBİTAK ile beraber online yapılan yetkinlik ölçümlerini biraz daha ileri aşamaya taşımayı hedefliyoruz." diyerek noktaladı.

AKILLI FABRİKA UYGULAMALARI İLE ENERJİ MALİYETLERİ NASIL DÜŞER? AKILLI FABRİKA UYGULAMALARI İLE ENERJİ MALİYETLERİ NASIL DÜŞER?