Endüstri4.0 akımı her geçen gün güçlenip yayılıyor. Konuyu dernekler, üniversiteler,şirketler, sivil toplum örgütleri ilgiyle ele almaktalar. Biz de dergimizinmisyonu gereği çeşitli toplantılarda konuyu anlatmayı sürdürüyoruz. ERP TürkiyeKomitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Maltepe Üniversitesi birikimimizikitlelere aktarma paydaşlarımız. Şimdi bir de şehir şehir dolaşır olduk,İstanbul, İzmir’den sonra bu ay Konya’da, Aralık’ta da Bursa’da ilgilenen gruplarlabir araya geleceğiz.

*                           *                                 *

Endüstri4.0 haliyle bir pazarlama furyası da başlattı. Başta Alman firmaları, imalatsektörüne girdi sunan kurumlar çözümlerinin Endüstri 4.0 uyumlu olduğunu vemüşterilerini bu hedefe taşıyacağını ileri sürüyorlar. Bu yaklaşım aynı şekildeB2B’den B2C sektörüne satış argümanı olarak kullanılıyor. Bu tutumun dakatkısıyla ülkemiz büyük ve orta ölçekli firmalarının pek çoğunda artıkEndüstri 4.0’ın ana fikrinin imalatın dijitalleşmesi ve bilişim tabanlıinovasyon olduğu kavranmış durumda.

*                           *                                 *

Endüstri4.0 kültürel, kavramsal ve hatta magazinsel boyutlarıyla anlaşıldığına göresıra kurumların ilerleme stratejisi oluşturmasında. Firmalarımız Endüstri4.0’ın tüm teknolojilerinde; robot, MES, kestirimci bakım, arttırılmışgerçeklik, veri analizi, simülasyon vb. alanlarında neleri hedefleyeceğine, buhedeflere ne zaman ulaşacaklarına ve hangi çalışmalara ne miktar kaynak ayıracaklarınakarar verme aşamasına geldiler. Ancak Endüstri 4.0 ne tek bir satıcıdan teminedilebilecek paket bir ürün, ne de sadece para ile ulaşılabilecek bir düzeyolamadığından firmalarımız strateji oluşturabilmek için bilgi de üretmekzorundalar.

Yoksasiz Endüstri 4.0’ı değil, Endüstri 4.0 sizi yönetir!