Normalde bir fuarın başarısının en önemli ölçüm şekli, fuar sonrası katılımcı firmaların memnuniyetidir, öyle değil mi?
Fuarın ücretini ödeyen katılımcılar o fuardan memnun ayrılırsa, fuar başarılı; katılımcı firmalar istediği sonucu alamazsa, fuar başarısız sayılır.
Bu durumda katılımcıyı memnun etmek, bir fuarın gelişimi açısından hayati önem taşır…
Ancak katılımcı memnuniyetini her şeyin üstünde gördüğünüz zaman, bütün gücünüzle bu alana odaklanır; çoğunlukla bu firmaları etkilemeye yönelik tanıtım faaliyetlerinde bulunursunuz. Bu durumda ‘katılımcı firmaların kendi müşteri portföylerini fuara getirmeleri’ dışında pek şansınız kalmaz.
Eğer organize ettiğiniz fuar sektörün ilk ve tek fuarıysa şansınız biraz daha yüksek, çünkü insanların; memnun olsa da olmasa da başka alternatifleri yok!
İşte buradan hareketle EF-Endüstri Fuarı hedefini ‘katılımcıdan önce ziyaretçi memnuniyeti’ olarak belirledi. Çünkü ziyaretçisi memnun olan bir fuarın katılımcısı zaten memnun olacağı için, toplam kalite ancak bu anlayışla sağlanacaktır.

Ziyaretçiler yaşadı

EF-Endüstri Fuarı ziyaretçileri, bu deneyimden sonra benzer hizmetler alamazsa, başka fuarlara gitmek onlar için ‘zulüm’ gelebilir!
Şimdi bir düşünün, EF-Endüstri Fuarı’nı ziyaret edeceksiniz. Fabrikanıza özel bir otobüs tahsis ediliyor. Yolda yemek, içmek fuara ait. Önceden belirlene gün ve saatte fuarı ziyaret ediyorsunuz, aynı araç sizi aldığı yere geri götürüyor.
Hayır, ben bizim firmadan sadece 1 kişiyim, fuarı nasıl ziyaret edeceğim? diyorsanız, bulunduğunuz ilin Sanayi ya da Ticaret Odasıyla işbirliği halinde organize edilen araca buyurun lütfen. Aynı konfor orada da mümkün.
Yok ben İstanbul’dan fuara geleceğim diyorsanız, sakın zaman kaybetmeyin. Metro fuarın kapısına kadar geliyor, onu tercih edebilirsiniz.
Hayır, arkadaşlarımla birlikte kendi aracımla gelmek istiyorum derseniz, otopark ücreti ödemeyin lütfen. Çünkü siz EF-Endüstri Fuarı’nın misafirisiniz.
Yurtdışından tanıdığınız bir firma, Türkiye’den ne alabilirim, diye mi soruyor? Hemen bulunduğu ülkedeki CNR acentesiyle irtibata geçsin, ona; uçak biletinden (fuar ziyareti esnasında) tercümana kadar her türlü hizmet ücretsiz verilsin. Havaalanı ile fuar alanının yan yana olduğunu hatırlatmaya gerek yok sanırım.

Karlı bir yatırım

Buraya kadar her şey fuarın kolay ziyaretini kapsıyor, peki EF-Endüstri Fuarı’nı neden ziyaret edelim? diyorsanız, çok haklısınız. İşte ziyaretçilere sağladığı diğer avantajlar:
EF-Endüstri Fuarı’nı ziyaret ettiğinizde üretiminizi otomatik hale getirecek çözümler, son teknoloji yatırım makinaları ve inovatif çözüm gösterileriyle karşılaşacak, hem daha kaliteli; hem de daha ekonomik üretim koşullarına sahip olacaksınız…
İşte böyle, EF-Endüstri Fuarı ziyaretçiler açısından çok farklı bir fuar olacak. Ziyaretçisi memnun olan fuarın, katılımcısı da memnun olacak. Tam bir kazan-kazan ilişkisi yani.

Bu fuarın katılımcılar açısından farkını da gelecek hafta yazacağım.

Herkese iyi haftalar.