Peki bu yüksek beklentinin farkında olan bizler, EF-Endüstri Fuarı’nın başarısı için neler yapıyoruz dersiniz? Fuarın ‘nitelikli ziyaretçi sayısının’ yüksek olabilmesi için neler yapılmakta olduğunu maddeler halinde yazacağım ama tanıtım faaliyetlerinden önce bu fuarı nasıl ele aldığımızı bir kez daha açıklamak istiyorum:
Öncelikle stand satışlarıyla ilgili şu 2 seçeneğin üzerinde çalıştık: Ya fuarın stand satışlarını olabildiğince hızlı yapabilmek için dileyen her firmaya dilediği yerden stand verecek ve bir an önce tanıtım faaliyetlerine başlayacaktık, ya da hangi firmaların bu fuarda; hangi standartta olması gerektiğine biz karar verecektik.
Biz, ikinci seçeneği daha çok önemsedik; çünkü EF-Endüstri Fuarı’nın öncelikli başarısı katılımcı firmaların kalitesiyle ölçülecekti. Programımızı yaptık ve bunu öngördüğümüz firmalarla paylaştık.
Bugün gelinen noktada, öncelikli olduğunu düşündüğümüz firmaların yüzde 70’i uzatmalı olsa da bize ‘Evet’ dedi. (Tercihli standlarla ilgili başvuruda bulunan ve ‘dolu’ demek zorunda kaldığımız firmalardan, müşteri temsilcilerimiz adına bir kez daha özür diliyorum.)

Tanıtım faaliyetleri

Şimdi ‘nitelikli ziyaretçi sayısını’ yüksek tutmaya yönelik yoğun tanıtım faaliyetleri içerisindeyiz. Bunları maddeler halinde belirtirsek şunları yazabiliriz:
- CNN ve NTV televizyon + radyo reklamları.
- 8 adet gazete reklamı.
- 350 bin davetiye dağıtımı.
- Faks, e-posta ve online davetiye dağıtımı.
- Sanayisi yoğun olan illerde yerel reklamlar.
- Sanayi ve Ticaret Odaları’yla işbirliği çerçevesinde fuara ulaşım organizasyonu.
- Büyük fabrikalara toplu ziyaret
organizasyonu.
- Organize ve diğer sanayi sitelerinin yönetimleriyle işbirliği çerçevesinde tanıtım ve ulaşım organizasyonları, başlıca maddeleri içeriyor.
Bu çalışmalarda TV reklamlarına daha önce başlamayı amaçlıyorduk ancak yukarıda belirttiğim TV’lerde 2 adet başka sektör fuarının reklamları dönüyordu ve anlam karmaşası yaşanmaması için bu reklamların bitişini bekledik. (Kasım’ın ilk haftası bitiyor)

Tanıtım yeterli mi?

Peki bu faaliyetler EF-Endüstri Fuarı’ndan beklentileri karşılayacak mı? diye sorarsanız cevabım ‘hayır’ olur.
Nedeni şu: Bu fuarın başarısı tüm makina ve otomasyon sektörü için çok önemli. Bunun için sadece fuarı düzenleyenlerin faaliyetleri hiçbir zaman yeterli olmaz. Başta katılımcılar olmak üzere tüm sektör temsilcileri, kendi sektörlerinin bu en önemli organizasyonuna sahip çıkmaları ve bunu desteklemeleri gerekiyor.
Bu soruların cevabı çok önemli:
- Bu fuarda ne sergileyeceksiniz ve ziyaretçiler neden sizi tercih etsin?
- Bu fuarda yapacağınız etkinliklerden ziyaretçi potansiyeli haberdar mı, onların ilgisini çekecek neler yaptınız?
- Bu yıl katılmayan ama, ‘‘EF-Endüstri Fuarı’nın başarılı olmasını çok istiyoruz ve sizi destekliyoruz’’ diyenler, bu fuarı destek kapsamında neler yapıyorsunuz?..

Daha fazlası için

Evet, bu fuarın başarısının ölçütü ‘‘ilk yıl için gayet iyi’’ olmamalı. EF-Endüstri Fuarı’nın daha ilk yılında sektörün en iyi fuarı olması için hepimiz çaba harcamalı ve bu fuarın tüm sektör için büyük bir kazanım olduğu konusunda hemfikir olmalıyız.
“Peki EF-Endüstri Fuarı da, çok iyi bir
düzeye gelince; sektörün sorunlarından uzaklaşan bir fuar haline gelirse ne yaparız?” diyenlere:
Bu fuarda herkesin harcadığı para ve zamanın tam karşılığını alabilmesi için neredeyse kendini paralayacak kadar çok çalışan bir ekip var. O günün koşullarına göre sektör menfaatleri için bir çözüm mutlaka buluruz, diyorum…
Şunu hiç unutmamak gerekir ki, bir sektörde 1 yerine 2 önemli fuar olması, fuar
firmalarından çok sektör firmalarına kazandırır.

Herkese iyi haftalar…