Pirelli dijital beyinli lastik geliştirmiş. Dijital beyin sürüş ve park durumlardayken veri topluyor. Bunlar; sıcaklık, basınç, statik dikey yük ve aşınma. Dijital beyin verileri sürücüye ve cloud’a gönderiyor. Kısa vadeli amaç sürücüye fren mesafesinin uzadığını, kontrolün azaldığını, yakıt tüketiminin değiştiğini iletmek, uzun dönemli amaç da lastik tasarımını iyileştirmek. Dijital beyin en yakın servisi önerme becerisine sahip. Şişirilmekteyken gerçek basınç değerini soğumayı beklemeden öngörüyor. Pirelli Connesso isimli bu lastik yakında ne kadar ömrü kaldığını tahmin edecek...

* * *

Under Armour isimli spor giysi üreticisi tişört ve ayakkabılarına dijital beyin takıyor. Dijital beyin nabız, nefes, üç eksende ivmelenme ve eskime verileri topluyor. Ürünler bir yandan kullanıcısı için enformasyon üretirken, diğer yandan da antrenörlere sporcularının form durumlarını daha iyi değerlendirme desteği sağlıyor. Üç eksenli ivme ölçme yeteneği de vücudun sağ ve sol yanlarının hangi oranda kullanıldığını göstererek daha hızlı, daha kondisyonlu olmaya yardım ediyor. Dijital beyin ayrıca eskimeyi algılayıp sahibine indirim teklifiyle yeni ürün alabileceği mağazayı öneriyor.

* * *

Lékué isimli bir patlamış mısır makina üreticisi firma var. Yeri Silicon Vadisi. Amacı oradaki teknoloji şirketlerine patlamış mısır satmak değil. Amacı mısırı değişik hoş şekillerde patlatabilen, patlamamış mısır bırakmayan, hiç biri mısırı yakmayan, enerji verimliliği rakiplerininkilerden yüksek olan dijital beyinli makinalar yapmak. Hisseleri tavan yaptı.

* * *

Lastik, tişört, ayakkabı, patlamış mısır makinası ve diğer her ürün artık ya dijital beyinli olacak, ya da kendine beyinsiz müşteri bulmaya çalışacak!