Tekstil sektöründe iç giyim, pijama, ev giyim ve spor ürün gruplarıyla hizmet veren Yeni İnci, tasarımdan üretime kadar her türlü organizasyonu kendi iç bünyemizde çözüyor. 
Kalite ve verimliliği artıracak bir teknolojik yatırım söz konusu olduğu zaman hızla harekete geçip gerekli çözümü temin etmeye yöneldiklerini söyleyen Yeni İnci Yönetim Kurulu Başkanı Furkan Atakan, “Yatırımlarımızdaki kriterlerimiz başında kalite, verimlilik, uygun fiyatlı ürün ve müşteri memnuniyeti yer alıyor” diyor. Furkan Atakan ile “tekstil depoları” kapak konumuz özelinde bir röportaj gerçekleştirdik. 

Furkan Bey, bize şirketinizin yapılanmasını ve yakın dönem iş gündemini anlatmanızı rica ediyoruz. 

1964 yılında kurulan üretici bir firma olarak 500’e yakın çalışanımızla iç giyim, pijama, ev giyim ve spor ürün gruplarımızla hizmet veriyoruz. Tasarımdan üretime kadar her türlü organizasyonu kendi iç bünyemizde çözüyoruz. Üretimimizin yüzde 60’ını yurt içine yüzde 40’ını ihracata ayırarak Mısır, İran, Suudi Arabistan, Yunanistan, Bulgaristan başta olmak üzere 40 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Yakın dönem iş gündemimizde ise sürekli olarak ürün çeşitliliğimizi artırarak, geniş ürün gamımızla kullanıcılarımızın her türlü ihtiyacını ve beklentisini karşılamak yer alıyor. Örneğin yakın zamanda mevcut olan koleksiyonlarımıza ek olarak genç kızlara özel bir koleksiyon oluşturacağız ve erkek ürün gruplarımızda da revizeler yapacağız. Bunun yanı sıra daha önceden yaptığımız gibi inovatif ürünler çıkarmaya devam edeceğiz. Bununla birlikte ihracat ağımızı her geçen gün genişleterek yurt dışında büyümeyi ve globalleşme yolunda emin adımlarla ilerlemeyi planlıyoruz.

Markanız ülkemize alanında ne gibi ilkleri kazandırdı? 

Yeni İnci kurulduğu ilk günden bu yana birçok yenilikçi ürüne imza attı. Bunların ilki gelinler için üretilen ilk büstiyeri yapan marka biziz. Aynı zamanda meme kanseri nedeniyle göğsünü kaybeden kadınlar için protez sütyen üreten ilk Türk markası olma özelliği taşıyoruz. Aynı zamanda göğüs arası kırışıklığı engelleyen ürün ve yapışkanlı sütyen gibi ülkemize birçok ilk kazandırdık.

Tasarımdan başlayarak ürünlerin sevkine kadar geçen süreçleri paylaşır mısınız bizimle? 

Yeni İnci olarak tasarımlarımızı hazırlarken ilk olarak kullanıcılarımızın ne istediğini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini iyi bir şekilde analiz ediyoruz. Elde ettiğimiz veriler sonucunda 10-12 kişilik tasarım ekibimizle büyük bir özenle tasarımlarımızı hazırlamaya başlıyoruz ve kaliteli üretim anlayışımızla üretimimizin her aşamasında ürün testleri yapıyoruz. Tüm bu testlerden geçen ürünlerin katalog çekimlerini ve ambalajını yaparak piyasaya satışa sunuyoruz.

Yeni depo, tesis ya da teknoloji yatırımı kararı nasıl veriliyor? Öne çıkan yatırım kriterleri nelerdir? 

Teknoloji her geçen gün gelişiyor ve birçok alanda hem iş kalitesi hem de zaman açısından çok büyük avantajlar sağlıyor. Örneğin bir ürünü 30 operasyonda gerçekleştiriyorsak, bu sayısı 15-20’ye düşürecek makinalar mevcut. Bu durum tabi ki iş yükünü azaltıyor ve doğrudan verimliliği etkiliyor. Dolayısıyla kalite ve verimliliği artıracak bir teknolojik yatırım söz konusu olduğu zaman hızla harekete geçip gerekli ekipmanı temin etmeye yöneliyoruz. Bizim yatırımlarımızdaki kriterlerimiz başında kalite, verimlilik, uygun fiyatlı ürün ve müşteri memnuniyeti yer alıyor. Yatırımlarımızda bu yönde şekil alıyor.

Yakın dönemde depolarınızda ne tür bir yatırıma imza attınız? Ne gibi avantajlar sağladı? 

Stokların takibi için depolarımızda yeni raf sistemleri kuruyoruz. Bunun için geliştirilmiş özel yazılımlı programları kullanarak, stoklarımızda yer alan güncel ürün sayısı, stoklarımıza giren ve çıkan ürün takibi gibi konularda faydalanıyoruz. Bu da bize büyük bir zaman kazandırıyor diyebiliriz.
 
İç lojistik süreçlerinizde ve depolarınızda ne tür teknolojiler kullanılıyor? 

Bizim ürün gruplarımızda yer alan ürünler çok büyük ve ağır olmadıkları için çok ağır yük taşıyan iş makinalarına ihtiyaç duymuyoruz. Lojistik sürecimizde en önem verdiğimiz nokta hızlı olmak, ürünlerimizi en hızlı şekilde müşterilerimize ulaştırmaya çalışıyoruz.

Depolarınızdaki ekipmanlarda tercih yerli mi yabancı mı oluyor? Neden? 

Yerli bir üretici marka olarak depolarımızdaki ekipmanları yerli firmalardan tedarik ediyoruz. Böylelikle iç piyasamızın büyümesine ve ülke ekonomimizin güçlenmesine destek olmak istiyoruz.

Sanayinin Dijital Dönüşümü vizyonunuz nedir? Varsa pilot uygulamalarınızdan bahseder misiniz? 

Artık her şey dijital ortama taşındı ve günümüzde marka olarak güçlü kalabilmek için bu dönüşüme mutlaka ayak uydurmamız gerekiyor. Öncelikle sanayinin dijital dönüşümü gereksiz iş yükünü azaltarak verimlilik ve zaman konusunda büyük bir avantaj sağlıyor. Dijital dünyadaki anlık ve otomatik veri kaydı sayesinde hata oranı azalırken daha kaliteli işler ortaya çıkıyor. Yeni İnci olarak dijital dünyadaki tüm gelişmeleri yakından takip ederek, kendimizi sürekli güncelliyoruz ve böylelikle daha verimli bir şekilde hizmet vermeye devam etmeyi hedefliyoruz.