Donkey'nin Gözü

Tekerlekler üstüne konulan bir araç olan Mecanum, hoverkraftla aynı şekilde istenilen yöne doğru harekette bulunabilir. Bununla birlikte intralojistik bakımdan pek çok önemli kolaylıklardan sayabileceğimiz esneklik ve alandan tasarruf eder.

Donkey'nin Gözü
ST Endüstri  Radyo

Merkezi Freiburg'ta olan ve mekatronik konusunda uzman bir firma olan imetron'un Proje Yöneticisi Markus Mayr, yeni serileri Donkeymotion hakkında şunları söyledi: ''Endüstriyel araç serimizin ismini, uzun kulaklı yük hayvanından ilham alarak ‘DONKEYmotion’ koyduk. Bu seri tabir-i caizse bir eşek gibi tonlarca ağırlıktaki yükü taşıyabiliyor. Ayrıca ‘Donkey’ istenilen yöne dönebilir, değişken yarıçaplı eğriler çizebilir ya da olduğu yerde dönüp ne kadar çevik olduğunu gösterebilir.”

Araçtaki bu hareketliliğin temelinde, Mecanum tekerlek denilen ve normal tekerleklerin aksine uçtan uca devam eden bir yüzeye sahip olmayan tekerlek yatıyor. Jantın üstünde tekerlek dingiline 45 derecelik açı oluşturacak şekilde döner, varil şeklindeki silindirler yerleştirilmiş. Tekerleklerin dönme yönü ve dönme hızı, bir kontrol panelinden belirlenip yüksek bir yüzey hareketliliği yaratıyor.

''Mesela bir forkliftin aksine Donkey, manevra yapmak için herhangi bir alana gereksinim duymuyor.” diyen Mayr, sözlerini şu şekilde tamamlıyor: ''Aynı zamanda euro paletlerin üstten yüklenmesi ve aracın hiçbir bölümünün çıkıntı yapmaması sebebiyle uygun boyutta bir araç, euro paletin altında kaybolur. Fakat Donkey aracını intralojistik için aranan bir araç haline getiren şey yalnızca Mecanum tekerleklerin yüksek hareketlilik özelliği değil: Bir otomatik güdümlü araç (AGV) olarak, taşımacılık görevlerinin otomasyonunu da sağlıyor. Pepperl+Fuchs optik okuma kafası, gerekli yolun izlenmesini sağlıyor ve bu nedenle PGV100, resmi tanımıyla eşeğin gözü olarak biliniyor.''

BAKIM GEREKTİRMEYEN TEKNOLOJİ

imetro sensörü, 2-D kamera ve bir LED aydınlatma ünitesinden meydana geliyor. Bir araç tipinde sensör, AGV'nin gidilen yol üstündeki belirsiz bir yerden bandın tam konumunu takip edebilmesi için Veri Matrisi kod bandını okuyabiliyor. Ayrıca Donkey aracının diğer modeli bant dışında sadece özel QR kodlarının okunmasını da ihtiyaç kılıyor. Mayr bu aşamaları şu şekilde anlatıyor: “Sensör koddan hassas konum belirleme yanında aracın yönünü de belirliyor. Bu şekilde Donkey bir koddan diğerine bağımsız olarak gidebiliyor. Mesela montaj için ağır bir bileşen sağlamak amacıyla tanımlı bir yere yüksek hassaslıkta ‘park edebiliyor.’ PGV sistemi, yansıtıcılığı yüksek bir yüzeyde bile güvenilir yol takibi ve hassas konumlandırma sağlıyor. Araç kontrol bağlantısı PGV'nin CANopen desteği sayesinde hızlı bir şekilde gerçekleştirildi. Genel olarak sensörün tak-çalıştır özelliği sayesinde montaj son derece basit şekilde tamamlandı. Buna ek olarak Pepperl+Fuchs tarafından üretilen PGV, dayanıklılığıyla imetron'daki uzmanları etkilemeyi başardı: IP67 koruma derecesine sahip gövde, endüstriyel ağ sistemi ara yüzü dahil, sinyal işleme ile ilgili tüm elektronik bileşenlere koruma sağlıyor. Çalışmanın temassız ve hareketli parça olmadan tamamlanması sayesinde bakım gerektirmiyor ve dayanıklı.''

TÜM BOYUTLARDA KULLANIMA UYGUN

Sensörü kompakt modelden ağır işlere uyumlu ve 10 ton ağırlığına kadar yük taşıma özelliğine sahip imetron, Donkey serisinde yer alan aralara kadarki bütün boyutlarda kullanılabilir. Gittikçe bilinirliği artasn Donkey'lerin Proje Yöneticisi, konu ile ilgili olarak, “İntralojistiğe ek olarak müşterilerimiz pek çok farklı alandan geliyor. Araçlarımız örneğin ticaret fuarı sunumlarında veya tiyatrolarda döner bir sahneyi değiştirebiliyor, bir mobil montaj plakası olarak hareket edebiliyor veya bir araç değiştirme kamyonu olarak kullanılabiliyor. Donkey uygulama alanı, tıpkı hareketleri gibi sınırsız.” dedi.

Güncelleme Tarihi: 22 Şubat 2019, 10:37
Proses Zirvesi
YORUM EKLE

ST Endüstri Radyo

ST Endüstri Radyo

Dergiler
Partnerler