Kar etmek çok zor başarılabilen bir amaç. Başarı için iyi formüle edilmiş strateji gerekiyor.  Eğer deposu olan bir işletme iseniz stratejiniz depo yönetimini kapsamalı. Stratejinin temel rolü ihtiyaçların doğru belirlenmesini sağlaması! Navigatör gibi yol gösterici olduğundan strateji yanlış yerlere harcama yapmanın önünü kesiyor. * * *

Ancak yanlış yerlere harcama yapmanın önünü kesmek de yeterli olmuyor. Doğru yerlere de yalnızca yeteri kadar harcamak gerekli. Operasyon sırasında doğması çok kolay olan israflar da engellenmeli! Hem de kalite ve müşteri hizmet düzeyi kriterlerinde düşüşler yaşamadan... 

* * *

Bütün bunlar için de depo yöneticilerinin malın korunmasını ve malın erişilebilirliğini temel amaçlar olarak benimsemesi gerekiyor. Bu amaçlara ulaşabilmek için depo yöneticisinin elinde üç araç; hacim, ekipman, işgücü bulunuyor. Hacim kullanımı depo tasarımı ile iç içe olduğundan doğru tasarımı kılçık, kanat, yaprak, kelebek ve klasik koridor tipleri arasından en uygununu seçerek optimize etmek gerekiyor. Ekipmanların da koridor aralıkları ile uyumluluğu göz önünde tutulması zorunlu faktörlerden. Keza ekipman kapsamındaki raflar da hem ürünlere hem de yerleştirme-toplama politikasına uygun seçilmek zorunda. İşgücünü de İsviçre çakısı gibi pek çok işi yapabilecek yetkinlik düzeyine çıkartmak zorunludur.  

Bütün bunlar bir depo çalıştırmanın görünenden daha zor bir iş olduğunu ortaya koyuyor