Demiryolu sektöründe; ülkemizin Trans-Asya Orta Koridorunu destekleyecek şekilde doğu-batı ve kuzey-güney ekseninde çift hatlı demiryolu koridorunu oluşturma hedefinden hareketle yüksek hızlı demiryolu hattının 12 bin 915 km’ye, 11 bin 497 km konvansiyonel demiryolu hattının ise 12 bin 293 km’ye yükseltilmesi böylece 2023 yılında toplam 25 bin 208 km demiryolu uzunluğuna ulaşılması, tüm hatların yenilenmesinin tamamlanması, demiryolu taşımacılık payının; yolcuda yüzde 10 ve yükte yüzde 15’e çıkarılması hedefleniyor.

2023-2035 yılları arasında ise 6 bin km ilave hızlı demiryolu yaparak demiryolu ağımızın 31 bin km’ye çıkartılması, demiryolu ağının diğer ulaştırma sistemleri ile entegrasyonunu sağlayacak şekilde akıllı ulaşım altyapıları ve sistemlerinin geliştirilmesi, Boğazlar ve Körfez geçişlerinde demiryolu hat ve bağlantılarının tamamlanarak Asya-Avrupa-Afrika kıtaları arasında önemli bir demiryolu koridoru haline gelinmesi, demiryolu yük taşımacılığında yüzde 20’ye, yolcu taşımacılığında ise yüzde 15’e ulaşılması hedefleniyor.

***

Bu hedefler kapsamında Türkiye’nin dev şirketlerinden Kardemir de yatırımlarına hız vererek, stratejik yatırımları kapsamında hayata geçirdiği demiryolu tekeri üretim tesisinde imalata başladı. Yıllık teker kapasitesi 200 bin adet olacak ve tamamen robotik bir tesis olarak kurulan fabrika için yaklaşık 700 milyon TL harcama yapılırken, Ekim ayı itibariyle seri üretime geçildi. Detaylara ‘Demiryolu Sanayi’ Kapak bölümümüzden ulaşabilirsiniz.

***

Gelelim makina sektörünün gündemine… Sektörün Ege Bölgesi’ndeki en büyük buluşması MAKTEK İzmir Fuarı, 500 milyon dolarlık iş hacmiyle makina sektörünün tüm bileşenlerini bir araya getirdi. 60’ın üzerinde ülkeden 35 bini aşkın sektör profesyonelini aynı çatı altında buluşturan MAKTEK İzmir, yeni nesil teknolojilerin sergilendiği bir platform olmasıyla da sektörün fotoğrafını çekti. Sektörün tüm bileşenlerini kucaklayan dergimizin Kasım sayısını keyifle okumanızı dileriz.