Asya ve Avrupa arasında köprü görevi gören Türkiye’nin, coğrafi konumunun sağladığı fırsatların ekonomik ve ticari avantaja dönüşebilmesi için demir yollarında yeni atılımlara imza atılarak son 18 yılda demir yollarına 169,2 milyar lira yatırım yapıldı. Milli elektrikli tren dizisinde 2021, lokomotifte 2022 yılında seri üretime geçilmesi hedeflenirken, milli hızlı tren ve metro için de 2023 yılı hedef olarak belirlendi. Tüm bu hedeflerle birlikte, Türkiye’de raylı sistem araçlarının tasarımı, üretimi, bakım ve onarımının yapılması, ayrıca kritik alt bileşenlerin yerlileştirilmesi ve yerlilik oranlarının artırılması amacıyla TCDD’nin bağlı ortaklıkları olarak faaliyetlerini yürüten TÜVASAŞ, TÜLOMSAŞ ve TÜDEMSAŞ, Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii AŞ (TÜRASAŞ) Genel Müdürlüğü çatısı altında birleştirildi. Lokomotif, tren setleri ile yük ve yolcu vagonlarının yerli ve milli üretilmesi imkanlarına sahip olan TÜRASAŞ’ın kuruluş amaçları arasında, yerli sanayinin Ar-Ge, tasarım ve üretim kabiliyetlerinin geliştirilmesi, tüm raylı sistem araçlarının ve kritik bileşenlerinin tasarımı, imalatı, bakım ve onarımının yapılması hususları yer alıyor. TÜRASAŞ’ın milli demir yolu sanayisini hızlı bir şekilde geliştirmesi ve demir yolu araçları imalat sanayisinde küresel ölçekte üretici konumuna gelmesi bekleniyor.

Metro ve tramvay üretimi dahil tüm raylı sistem araçlarında cumhuriyetin 100’üncü yılı olan 2023’te yüzde 80 yerlilik düzeyine ulaşılması amaçlanıyor. Raylı sistem
araç tedarikinde yüzde 60 yerlilik oranına ulaşılması öngörülüyor. Metro demişken, Türkiye’nin ilk yerli metro setinin üretimi, Bozankaya AŞ tarafından Kocaeli Metrosu için Ankara’da yapılacak. Ülkeye yaklaşık 350 milyon lira katma değer sağlayacak 28 metro setinin yerli üretimine ilişkin sözleşme, şirket ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü arasında imzalandı. Gebze OSB-Darıca Sahil Yolu Metrosu Projesi kapsamında her biri 4 araçlık 7 set ve toplam 28 metro aracının 30 ay içinde üretilmesi, 90 metre set uzunluğunda ve en az 1080 yolcu kapasitesine sahip olacak Bozankaya metro araçlarının 2022’nin son çeyreğinde teslim edilmeye başlanması planlanıyor. Detaylara “Demir yolu Sanayi” kapak bölümümüzden ulaşabilirsiniz.

Türkiye’nin yükünü çeken ağır sanayi alanındaki güncel gelişmelere yer verdiğimiz yeni sayımızı, Bir solukta okumanız dileğiyle...