Dünyada ofis, Türkiye’de temsilci

Peki, bu büyük markalar; dünyanın bir çok ülkesinde kendi ofislerini açarken neden Türkiye’de yerel firmalara temsilcilik vermeyi tercih ediyorlar?
-Çünkü ilk etapta Türkiye pazarını çok fazla önemsemiyorlar ve başlangıçta, ‘‘Sat bir görelim’’ zihniyetiyle işe başlıyorlar.
Zaman içerisinde satışlar iyi olursa Türkiye’ye olan ilgileri artıyor, satışlar beklenenin altında kalırsa sorun Türkiye’deki temsilci firmada aranıyor.
İlk çözüm olarak yeni temsilci firma bulunuyor ve yapılan anlaşmanın ardından aynı süreç tekrar başlıyor...

Bekle ve gör

Süreç ve beklenti yine aynı, bekle ve gör! Zaman içerisinde satışlar yine beklenenin altındaysa sorun mutlaka Türkiye’deki temsilci firmadadır! Haydi daha yenisini bulmaya…
Bu süreç ciddi satış rakamlarına ulaşana kadar böyle devam ediyor. Ne zaman ki beklenen satış adetleri yakalanmaya başlıyor o zaman sorunun kaynağı değişir…

Neden Türkiye’de ofis açmıyoruz

Artık, ‘‘Tüm dünyada kendi ofislerimiz varken neden Türkiye’de de kendi ofisimiz olmasın’’ sorusunun yanıtı yerini bulmuştur!
Tabi işin bir de servis boyutu var. Türkiye’de çalışan makina sayınız ciddi adetlere ulaştıysa işin bir de servis ağını düşüneceksiniz. Bu süreci de iyi yönetirseniz, kendinize yeni kazanç kapısı buldunuz demektir.

Şimdi bu yazdıklarımdan Türkiye’de yer alan yabancı markaların yaklaşımını suçladığımı mı düşünüyorsunuz? Cevabınız evetse, çok ciddi yanılıyorsunuz…
Bir iletişimci olarak ekonominin doğasına duygusal bakmam mümkün değil.

Eğer ülke olarak siz yurtdışına herhangi bir şey satıyorsanız, yurtdışından da alacaksınız. Hele Türkiye’ye gelen markalar hiçbir kullanıcıyı mağdur etmeyecek kaliteli ürünlerse, hiç sorun yok, benim için…

Sorun sadece doğru marka yatırımı yapmamaktan ve iletişiminizi yönetememekten kaynaklanıyor.

Neden vazgeçilmez olmuyorsunuz

Bir markanın distribütörlüğünü yapmakla, o markanın Türkiye ofisi olmak arasındaki tek fark; kendi markanızı yaratmaktır. Bunu da sadece ‘Algı Yönetimi’ ile yapabilirsiniz. (Algı Yönetimi bir uzmanlık işidir ve bunu asla kendi bünyenizde yapamazsınız)

Neden bir iletişim uzmanından hizmet alarak, ‘‘X firması size her zaman ihtiyacınız olan çözümleri, doğru markaları tercih ederek sunar’’ demiyorsunuz?
Bunun çok paraya mı mal olacağını düşünüyorsunuz? İnanın derme çatma harcadığınız tanıtım ve pazarlama bütçenizin dışına çıkmadan bu hizmeti satın alabilirsiniz.

Yeter ki bu sektörde de doğru bilginin satın almaya değer olduğunu düşünün…

Kalın sağlıcakla…