İmalat dünyası son 15 yılda büyük bir değişime uğradı. Bir yandan makinalar gelişip daha kompakt, daha çok işlevli, daha hızlı ve verimli ve daha estetik hale geldiler. Diğer yandan da imalat yönetim metotları yaygınlaştı; başta yalın yaklaşım, peşinden altı sigma, kısıtlar teorisi, yeni intralojistik pratikler ve toplam üretken bakım zemin kazandı. ERP, MES, PLM yazılımları da hepsine eklendi. 

Ancak gelecek 15 yılda imalat dünyası daha büyük değişim yaşayacak! Müşterilere kişiselleşmiş ürünler mükemmel kalite ve rekabetçi fiyat ile kısa zaman içinde sunulacak. Çalışanlar daha ilginç, keyifli ve stratejik işlerle uğraşacaklar. Ürünün parçaları daha fazla sayıda tedarikçide yapılacak, tedarikçiler gerçek zamanlı bilişim sistemleriyle birbirlerine bağlanacak ve bu sayede senkron çalışabilecekler. Ama bu değişimi her firma yaşayamayacak, yaşayabilenler ayakta kalabilecek. 

Değişimi yakalayıp ayakta kalabilmek için doğru strateji gerekiyor. Doğru strateji göz kamaştıran moda teknolojiyi değil, maliyetleri düşüren, verimliliği artıran, üretime hız, ürüne değer katan teknolojiyi doğru fiyatla bulan strateji! Örneğin veri iletişimi için yazılım değil nesnelerin Internet’i, örneğin hızlı üretim için hızlı makina değil merkezkaç yapı, örneğin verimlilik artışı için tasarruf yönergeleri yayınlamak değil imalat ve bakım verilerinin entegre edip üzerinde analitik sorgulama yapan araçlar doğru strateji bileşenleri.

Özetle aynı hedefe götürür gibi duran alternatif teknolojilerden daha uygununu seçen firmalar yaşamda kalabilecek…