Yıllarca fuarcıları suçladık! Rakip firmaları kullanarak satış yapıyorlar diye..
Fuarın yerleşim planına X bir firmayı, ‘sanki anlaşma yapılmış gibi’ yazıyor, rakibi olan diğer firmaya bu liste üzerinden satış yaparak haksız kazanç elde ediyor. Sonra listeyi değiştirip, diğer firmayı da kandırıyor!
Bu senaryo çok uzun bir süre gündemde kaldı. Tam fuarcıları haksız, katılımcı firmaları haklı görecektik ki tablo değişti!
Şimdi fuar listesine bakıyor, rakibi olan firma katılmıyorsa, “Bu fuar bizimle alakalı değil” diyor ve katılmıyor.

***

Sonra reklamcılara kızdık! “Rakiplerimden ilan alabilmek için X dergi benim ilanımı ücretsiz basıyor” diye...
Buna da yıllarca inandık ama pazar payları olmayan çok küçük dergiler haricinde bunun da gerçek olmadığı anlaşıldı.
Şimdi sıra internet reklamlarına geldi. Arama motoru reklamlarına bir bakın! Ya tüm sektör reklam vermiş ya hiç kimse. Şimdi kimi suçlayacağız?
Örneğin Google’nin, “Bak rakibin reklam vermiş, sen de ver” diyen pazarlama ekibi de yok. Yani siz isterseniz sanal ortamda reklam veriyorsunuz, istemezseniz sizi taciz eden hiç kimse yok!
Üstelik bir kelime üzerinde birden fazla reklam veren varsa Google bunu ihale usulü fiyatlandırıyor.
Yani rakibin reklam vermediği zaman reklam yapsan daha az para harcamış oluyorsun.

***

Artık yeter! 13 yıldır her platformda yazıyor, konuşuyor, seminerlere katılıyorum.
Tanıtım ve pazarlama faaliyeti bir uzmanlık işidir. Bu hizmeti mutlaka uzmanından alın.
Yemin ederim ki sizi, “Vay be bir reklam vermesini de mi beceremedi de başkasına yaptırıyor” diye ayıplayan hiç kimse çıkmayacak.
Ama en büyük korkum bizim sektör, bu alanda bir uzman hizmeti almaya başlayınca tüm sektör aynı şeyi yapacak.
O zaman da, “Neden pazar payım hızla büyümüyor” diye yine suçu başka yerde arayacak!
İnanılır gibi değil ama Google’a bir bakın! Kendi firma ismine reklam veren firmalar var ya!