Sektör temsilcileriyle yaptığımız görüşmelerde öne çıkan en önemli sorun, ‘dergilerde yayımlanan yazıların istenilen kalitede olmadığı’ idi. Örneğin; ‘‘En iyi PLC bizde’’ başlığı altında yazılar gönderiliyor ve birçok dergide bunu olduğu gibi yayımlıyordu... Biz bu tarz bir iş yapmanın kimseye yararı olmayacağı kanaatiyle, dergide hiç yazı kullanmadan yayın hayatına başladık. İşte bunun için derginin adına da Sektörel Tanıtım demiştik. Yani sadece tanıtım misyonu olan bir dergi… Aradan birkaç yıl geçti, derginin dağıtımı ciddi ses getirdi ama özellikle reklam veren firmalar tarafından ‘‘neden hiç haber yok’’ baskısıyla karşılaştık. Her seferinde gerekçelerini açıklasak da, ‘‘siz sektörel haberciliği de çok iyi yaparsınız’’ motivasyonuyla, bize çok ciddi bir sorumluluk yüklediler. Evet, artık Sektörel Tanıtım’da haber de yayımlayacaktık; ama çizgimiz ne olmalıydı?
Önce deneyimli gazeteci arkadaşları işe aldık. Onların görüşleri, sektör temsilcileri ve bizim deneyimlerimizle yayım çizgimizi belirlemiştik. Buna göre: Firmalardan gelen yazılarda rakiplerini hedef alacak yazılara, isim belirtilmese bile izin verilmeyecek; reklam sayfalarında, yasaların çizdiği sınırlar içerisinde görüşler beyan edilebilecekti. Bu çizgimizi yıllarca başarıyla sürdürdük. Ta ki, Aralık 2006’da yayımladığımız Sac işleme Sektör Eki’ne kadar. Bu ekte, ikinci el makina ve fason yapan bir firmanın distribütör firmaların servislerini eleştiren yazısını yayımlayana kadar. Bu hatamız bununla da sınırlı kalmadı ne yazık ki. Bir başka sayfada da bu sefer bir distribütör firmanın ‘‘Bizim servisimizden başkası yetersiz’’ gibi bir anlam içeren yazısına yer verdik. Yani o güne kadar reklam sayfalarının dışında izin vermediğimiz ifadelere haber sayfalarında yer vererek, her şeyden önce kendi yayın çizgimize aykırı bir iş yapmış olduk…
Bu şirketin temsilcisi ben olduğuma göre bu iş öncelikle benim hatam. Ama bunun için özür dilemeyeceğim. Çünkü özür hiçbir hatayı telafi etmez. Bunun yerine bize hatamızı görmemize vesile olan herkese teşekkür edeceğim. Bu yanlıştan bir yıl sonra dönmemiz bizim için çok daha zor olacaktı. Çünkü Sektörel Tanıtım markası bir yıl sonra çok daha başka bir yerde olacak ve biz bunun için gün 24 saat çalışıyoruz... Biraz bekleyin, Sektörel Tanıtım markasından daha ne ürünler doğacak!