Gelin, koşulları biraz daha zorlaştıralım…
-Patronlarınıza, sahada çalışması için “satışa eleman alalım” dediniz; “satışları artır, ondan sonra konuşalım” dediler.
-Reklam vermek istediniz; “biz zamanında çok reklam verdik hiç faydasını göremedik” yanıtını aldınız.
-Fuarlara katılmak için bütçe istediniz; “fuarlar artık yeni müşteri getirmiyor!” tepkisiyle karşılaştınız.
Evet. Bir yandan çetin rekabet koşulları diğer yandan satış baskısı!

Şimdi ne yapacaksınız?

Yukarıdaki koşullar günümüzde endüstriyel ürün satışı için çalışan hemen herkes için aynı.
Peki, bu durumda başarılı olabilmek için neler yapılmalı?
Her şeyden önce “parasız iş yapmaya kalkanlardan uzak durulmalı” diye düşünüyorum!
Yani, küçük de olsa öz sermayeden yoksun olarak kurulan ve yatırım yapmadan iş yapmayı prensip edinen firmalarda çalışılmamalı…
Bu şekilde “kötü yönetilen” şirketlerde “kahramanlık yapmanın” kimseye faydası yok bence.

Satışları artırmak için yatırım yapmak lazım

Tüm dünyada kabul görmüş “satış destek” faaliyetleri var.
İşte satışlarınızı artırmak için yapmanız gerekenler:
-Tanınırlığını sürekli artıran bir firma olmak,
-Müşteri adaylarınız ürünlerinizi neden tercih etmeli? Sorusuna yanıt bulmak, (bu yanıtı bulmak için profesyonel yardım almak gerekebilir)
-Pazarlama bütçesinin size direkt satış yaptırmayacağını ama satışlarınızı kolaylaştıracağı için ihtiyacınız olduğunu patronlarınıza anlatmak…
Ben derim ki; “satıcıyı desteklemeyen patronlardan uzak durun!”
Siz iyi satıcı olduktan sonra size daha çok kapı açılır!
Saygılarımla.