Makina sektörünün hem hammadde girdisini tedarik eden hem de makinaların yoğun olarak kullanıldığı sektörlerden birisidir; ‘demir çelik’. Zor şartlarda savunma sanayi ve otomotiv başta olmak üzere makina ihraç etmek isteyen güçlü üreticiler için kaliteli çelik üretmenin sorumluluğunu taşıyan üreticiler, bunun için kıyasıya
önemli yatırımlara imza atıyorlar. Toplam 1,5 milyon ton üretim kapasitesi, Kerim Çelik markası ile toplam 500 bin ton metal işleme kapasitesine sahip olan, Türkiye’nin en büyük üretim kapasitesine sahip ve en yüksek kaliteli galvanizli çelik üreticisi Borçelik, verimliliğe doğrudan katkısı olan 3 projeyi hayat geçirdi. Üretim hatlarının modellemesini yaptığı ve bir hattında tamamlanan dijital ikiz projesi ile yüzde 2,5 verimlilik artışı sağlayan marka, pandemi döneminde çalışanların gerçek zamanlı konum bilgilerini (RTLS) toplayarak iş güvenliği risklerini azalttı, şimdi de gerçek zamanlı üretim durumunu izleyip, bakım süreçlerini mobil cihazlardan yönetmeye odaklandı. Detayları kapak çalışmamızdan inceleyebilirsiniz.

***

Gelelim makina sektörünün gündemine…

Makina İhracatçıları Birliği verilerine göre, sektörün ihracatı, ilk 8 ay sonunda geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 10,6 azaldı. Yılın ilk yarısında dünya makina ticaretinin yüzde 19 daraldığı değerlendirildiğinde Türk makina sanayiinin süreci en iyi idare eden oyunculardan biri olduğunun daha net görülebileceğini belirten Makina İhracatçıları Birliği (MAİB) Başkanı Kutlu Karavelioğlu, “Yıl sonuna kadar dünya makina ticaretindeki kayıp 500 milyar doları bulacak. Evet, pasta önemli ölçüde küçüldü ama Türk makina sektörü sert rekabete rağmen kaybını en az seviyede tutacak” dedi.

Yine makinaların yoğun olarak kullanıldığı alanlardan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicilerinin gündemini paylaşan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, Türkiye otomotiv sanayisinin ihracatında, Ocak-Temmuz döneminde yüzde 36’lık bir düşüş yaşadığını hatırlattı. Kanca, “Tedarik sanayicilerinin ihracatta ana sanayiye göre kaybı daha az. Şu anlama gelebilir; araç satışı Avrupa’da hala hızlı değil ama üretim tarafında bir hızlanma var. Dolayısıyla bizden aldıkları parçalar orada üretime gidiyor fakat henüz daha satılmıyor” dedi.