Firmalarımızın çok büyük bir bölümü internette bir web sitelerinin var olmasının, bu alandaki ihtiyaçlarını karşılamaya yettiğini zannediyor.
Oysa gerçek öyle değil!

Hiçbir ziyaretçisi olmayan siteler bile var!
Sonuçta her şirketin sanal alemde var olma gerekçesi (öncelikle) yeni müşteriler kazanmaktır.
Ancak internet üzerinden yeni müşteriler kazanmak için mevcut web sitenizin ziyaret ediliyor olması gerekir.
İşte bu konuda kurumsal web sitelerimizin çok büyük bir bölümü, bırakın internet üzerinden yeni müşterilere ulaşmayı, neredeyse gün içinde bir tek ziyaretçiye bile ulaşmıyor.

Nasıl anlarız?
Aslında web sitelerimizin ziyaretçi trafiğini takip etmek çok kolay.
Bunun için ücretsiz hizmet veren birkaç internet servisi var.
Bunların en yaygın olanı ‘Google Analytics’.
Google’nin bu ücretsiz hizmeti sayesinde web sitenizi her 24 saatte bir takip edebilirsiniz.
Bugün sitemi kaç kişi ziyaret etti? Bu ziyaretçiler hangi ülke ve şehirden? Web sitemde ne kadar süre kaldılar? Hangi sayfalarımı gezdiler? Web sitemi nereden buldular? gibi birçok soruya yanıt bulabilirsiniz.

İlgili ziyaretçiyi siteme nasıl getirebilirim?
Kurumsal web sitenizin ziyaretçi sayısı istenilen seviyede değilse bu oranı artırmak için daha fazla zaman kaybetmemenizde yarar var.
Çünkü aşağıda sıralayacağım maddeleri ilk gerçekleştirenler, rakipleri arasında ciddi avantajlı hale gelirler.
Bu konuda bir de süreklilik kazanan firmalar, sektörlerinde pazar dengelerini değiştirebilirler.

İşte web sitenizle ilgili ziyaretçileri getirmenin başlıca yolları:
-Web sitenizi mutlaka (Google gibi) arama motorlarına uyumlu hale getirin. Yani (SEO) uyumlu bir site yapın.
-Ürün ve hizmetlerinizle ilgili, olabildiğince çok bilgiye yer verin.
-Sitenize gelen ziyaretçilerin farklı sayfalarınızı gezmesi için değişik kategoriler açın.
-(İmkanlar dahilinde) Sürekli web sitenizin reklamını yapın. Dergilere ve internete reklamlar verin.
Hepsinin üzerinde bu işe gönül verin! İşinizin geleceği internette… Ne olur daha fazla zaman kaybetmeyin!
Saygılarımla.