Dünyada yaşanmakta olan ekonomik kriz için çeşitli önlemler alınmaya devam ediliyor.
Başta vergi indirimleri olmak üzere bu önlemlerin birçoğu işe yarıyor ve satışlara etkisi oluyor.
Peki ya bu önlem paketlerinin süresi dolup, etkisi kaybolunca ne olacak?
Bence vizyonu olan şirketler için pazar büyüyecek!
Nasıl mı? Anlatayım…

Şirket birleşmeleri

Şu an birçok pazarda birbiriyle kıran kırana rekabet eden bazı firmalar, birleşme yolunda ciddi adımlar attılar. Bu firmaların sayısı hiç de az değil.
- 2 şirketi 1’e düşürme
- Üretimi birleştirme
- Satış kanallarını birleştirme
- Pazarı bölgesel paylaşma gibi maddeler üzerinde görüşmeler yapan firmalardan birçoğu bu süreci tamamladılar bile.
Kişisel fikrim, önümüzdeki 1-2 yıl içerisinde bu tip birleşmelerin sayısı hızla artacak ve 5 yıla kadar da tamamlanacak.
Geleceği bugünden tahmin ederek, gönüllü olarak birleşmek isteyen firmalar, kısa süre içerisinde pazar paylarını büyütecekler.
Bu konuda geç kalacak firmalar için pek iyimser değilim.

Asıl sorun arz-talep dengesi

Evet, tüm dünyada yaşanmakta olan bir finans sorunu var ancak bana göre en büyük sorun bu değil!
Asıl sorun: ‘Birçok sektörde arz-talep dengesi değişti’.
Yani bir ürünü satın alacak firmadan çok, o ürünü satan firma çoğaldı.
Düşünsenize, dünyada kaç tane vibrasyon makinası üreten firma var? Bu firmaların yıllık üretim kapasiteleri kaç adet?
Peki ya tüm dünyanın yıllık vibrasyon makinası ihtiyacı kaç adet?
İşte bu tablo olması gerekenin tam tersi!
Artık tek bir çıkış yolu var, o da şu: Rakiplerinden bazılarıyla birlikte hareket edecek ve satışlarını artırabilmek için ciddi tanıtım ve pazarlama faaliyetlerinde bulunacaksın ki sürekli yeni müşterilere ulaşabilesin.
Bunu yapabilen firmalar kalacak ve pazar payı büyüyecek, yapamayanlar da gidecek.
Saygılarımla.