İçlerine mikroprosesörler, sensörler ve akıllı etiketler ekleyip Internet üzerinden haberleşebilir hale getirilen ürünlere IoT yerine “akıllı ve bağlantılı” ürünler denmeye başlandı. IoT gerçekte hem akıllı hem de Internet bağlantılı olduğunu anlatan isim olsa da sadece Internet bağlantılı zannedilip yanlış anlamalara yol açabiliyor. Akıllı ve bağlantılı ürünler tedarik zinciri boyunca değişik ve önceden bulunmayan yararlar sağlamakta. İşe marka imajı ile başlarsak sahteciliği engelleme, sipariş vermeyi otomatikleştirme, e-ticaret sistemi ile entegre olma özellikleri bulunmakta. Nasıl ve ne zaman kullanıldıkları saptanabilmekte, kullanıcıları ve kullanım paternlerini tanımlanabilmekte. 

Dağıtım aşamasında da akıllı ve bağlantılı ürünler çok şey yapabilmekte. Öncelikle tekrar doldurulmaları engellenebilmekte, özgün paketlerin sahtekarca kullanımının önüne geçilebilmekte, hatta özgünlüğün cep telefonu ile doğrulanması olanağı bulunmakta, son kullanım tarihleri kolayca kontrol edilebilmekte, anlık yerleri ve çevre koşulları (sıcaklık, nem vb.) izlenebilmektedir. 

Akıllı ve bağlantılı ürünlerin raf stokları uzaktan gerçek zamanlı olarak görülebilmekte, perakende satış ve promosyon istatistikleri hesaplanabilmekte, pazarlama planları etkinleştirilebilmektedir.

Akıllı ve bağlantılı ürünlerin en farklı uygulamaları tüketicilerle etkileşimlerinde görülmekte. Tüketicilere profillerine ve bulundukları yerlere göre özel mesajlar verilebilmekte. Aktif rafta dururken aldıkları kablosuz enerji ile ışıldayarak önlerine gelen müşterinin dikkatini çekebilmekteler. 
Teknoloji sadece olanaktır, onunla yapılabilecekler zeka ile bulunur.