İhracat Artışı için Depolama ve Paketleme Yatırımları Şart

Günümüzde ihraç pazarlarında var olmak için sadece ürün satmanın ötesinde şeyler yapmak gerektiğini söyleyen Batı Anadolu Grubu İcra Kurulu Üyesi Feyyaz Ünal, yüksek taleplerin yaşandığı ülkelerde depolama, paketleme ve hatta üretim yatırımları yapılmasının şart olduğunu söyledi.

İhracat Artışı için Depolama ve Paketleme Yatırımları Şart
ST Endüstri  Radyo

Batıçim ile 1966 yılında temelleri atılan ve bugün sadece Ege Bölgesi’nin değil, Türkiye’nin en önemli sanayi gruplarından biri konumunda bulunan Batı Anadolu Grubu İcra Kurulu Üyesi ve Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Feyyaz Ünal, çimento sektörünü değerlendirerek grubun üretim ve ihracat rakamları hakkında bilgi verdi.

Türkiye çimento sektöründe, 2017 yılında yüzde 12,2’lik ihracat artışı olduğunu söyleyen Ünal: “2017 yılında ülkemizden toplam 12,7 milyon ton çimento ihracatı gerçekleşti. Değer olarak ise 530 milyon dolar döviz girdisi sağlandı. 2018 yılında hem miktar hem değer olarak ihracatın artacağını öngörüyoruz.” dedi.

Türkiye’nin 2017’de dünyanın en çok çimento ihracatı gerçekleştiren 5 ülkesinden biri olduğunu da hatırlatan Ünal, 2017’de en büyük çimento ihracatının ABD, Suriye ve İsrail’e, en büyük klinker ihracatının ise Gana, Fildişi Sahili ve Kolombiya’ya yapıldığını vurguladı. Ünal, “ABD’ye çimento satışları 2016 yılına kıyasla yüzde 13 gerilerken iç savaşın devam ettiği Suriye’ye olan ihracatımız yüzde 33 arttı. Üçüncü en büyük ihracat pazarımız olan İsrail’e olan ihracatımız ise yüzde 8 arttı.” dedi.

Ünal, son dönemdeki en büyük yatırımları olan Batısöke yeni üretim hattı ile grubun toplam klinker üretim kapasitesinin 4 milyon tona yükseldiğini ve ihracat rakamının yılda 40 milyon dolar seviyesine çıkacağını söyledi.

Güncelleme Tarihi: 11 Mart 2019, 18:23
Proses Zirvesi
YORUM EKLE

Vinçsan

Markaküpü

Dergiler
Partnerler