SEAT, gelecek ile ilgili stratejilerini paylaştığı “Gelecek Stratejileri” online toplantısında 2020-2025 yılları arasında 5 milyar avroluk yatırım yapacağını ve bunun da ağırlıklı olarak modellerin elektrikli hale gelmesi için harcayacağını açıkladı. 

Marka söz konusu yatırımları, Teknik Merkezinde uygulanacak yeni otomobil modelleri geliştirmek için Ar-Ge projelerine, fabrikalarındaki ekipman ve tesisler ile istihdama yönelik gerçekleştirmeyi planlıyor.

“HEDEFİMİZ, ELEKTRİKLİ OTOMOBİL ÜRETECEK HALE GELMESİ”

Online toplantıda konuşan SEAT Yönetim Kurulu Başkanı Carsten Isensee, yatırım planlarının daha güçlü, daha yenilikçi ve daha sürdürülebilir bir şirkete dönüşebilmeleri adına geleceğe kararlılık ve iyimserlikle bakabilmelerini sağlayacağını ve Martorell’deki üretim tesislerinin elektrikli otomobil pazarının büyüyeceği 2025 yılından itibaren elektrikli otomobiller üretecek hale gelmesini amaçladıklarını ifade etti.

“SEAT VE CUPRA, AYNI MADALYONUN İKİ YÜZÜ GİBİ”

Markanın yüksek performanslı motor sporları bölümü olan CUPRA’nın CEO’su ve aynı zamanda SEAT Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Wayne Griffiths, SEAT ve CUPRA’nın farklı müşteri profillerine hitap ettiğini, ancak birbirini tamamladığını ve CUPRA’nın büyük bir büyüme potansiyeline sahip olduğunu dile getirdi.

Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Isensee ise, SEAT’ın aslında iyi tanımlanmış iki markaya sahip bir şirket konumunda olduğunu ve gelecekte bu konumunu daha da güçlendirip pekiştireceğini söyleyerek her iki markayı aynı madalyonun iki yüzü olarak nitelendirdi.

“YILIN İKİNCİ YARISINDA KISMEN İYİLEŞME YAŞANABİLİR” 

Yılın ikinci yarısına ilişkin de öngörülerini de paylaşan Isensee, COVID-19’un etkisinde geçen ilk altı ayın SEAT tarihinin en zorlu dönemlerinden biri olduğunu, ancak son haftalardaki hareketlilik ile hafif bir iyileşme gözlemlemeye başladıklarını ve 2020’nin ikinci yarısında sektörde kısmen bir iyileşme yaşanabileceğini söyledi.

DÖRDÜNCÜ NESİL LEON İLK KEZ ÜRETİLECEK

Markanın Martorell’deki fabrikasının pandemi öncesi dönemdeki üretim hızına neredeyse geri döndüğü ve tesiste günde yaklaşık bin 900 otomobil üretiminin gerçekleştirildiği, Barselona ve Componentes fabrikalarında ise pandemi öncesi dönemdeki hacimlere dönmeye yakın seyrettiği bildirildi.

Diğer yandan yılın ikinci yarısında Martorell’deki fabrika yüzde 100 ilk CUPRA modeli olan yeni Formentor ve yeni plug-in hibrit Leon’un üretimine başlayacak, dördüncü nesil Leon’un ise ilk kez üretilecek.